مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۲۵ ویژه برنامه به مناسبت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در مراکز کانون استان خبر داد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: با هدف معرفی بیشتر شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز کانون استان برگزار می شود.
وی با اشاره به اهم این برنامه ها افزود: برگزاری ویژه برنامه استانی شور شعر، با حضور مربیان مراکز ثابت، سیار و پستی و کودکان ونوجوانان فعال کارگاه‌های ادبی، برگزاری مسابقه «کارت نامه» شامل تهیه کارت پستال و نوشتن نامه برای شاعر مورد علاقه، به میزبانی مرکز شماره یک طبس، معرفی شخصیت استاد شهریار در قالب کلیپ و زیبا خوانی اشعار شهریار، جلسات مشاعره با مشارکت اعضای علاقهمند با استفاده از اشعار شاعران ایران اسلامی و جلسات زیبا خوانی اشعار شاعران برجسته ایران اسلامی از جمله حافظ، سعدی، مولوی و همچنین معرفی شاعران و نویسندگان بومی شهرستان های استان و دعوت از آنان در کارگاه های ادبی از برنامه های این روز است.
مدیر کل کانون ادامه داد: این برنامه‌ها با توجه به شرایط فعلی در قالب فضای مجازی و با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.
گفتنی است: ۲۷شهریور ۱۳۶۸ روز درگذشت شاعر معاصر، محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.