🔹استاندار خراسان جنوبی از آمادگی استان برای برگزاری همایش‌ های ملی و بین‌المللی خبر داد.
جواد قناعت شامگاهدر مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی شاهد حل شدن بخشی از مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگ استان باشیم.
🔹به گفته وی؛ این استان دیار علم و ایمان و سرزمین علمای بزرگی همچون آیت الله تهامی، آیت الله عارفی، آیت الله آیتی و آیت الله عبادی است.
🔹وی بیان کرد: خراسان جنوبی خطه مادران شهیدپرور است که سردارانی همچون شهید ناصری، شهید کاوه، شهید رحیمی و شهید آهنی را در دامن خود پرورش داده اند.
🔹استاندار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سرزمین مفاخر و مشاهیر بزرگی همچون پروفسور گنجی، معتمدنژاد، شکوهی و همچنین شاعر آیینی از جمله ابن حسام خوسفی است، گفت: یکی از اصالت‌های این استان وجود بیش از ۲ هزار مسجد و بیش از یک‌هزار اثر ثبت ملی و ۹ اثر ثبت جهانی است که نشان از قدمت و غنای فرهنگی این منطقه دارد.
🔹قناعت در ادامه گفت: خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات جزو استان‌های برتر کشور است که نشان از ارادات مردم مؤمن این خطه به اهل بیت‌(ع) دارد.
🔹وی با بیان اینکه درصد مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات همواره جزو رتبه‌های اول یا دوم کشور بوده که نشان‌ دهنده بصیرت بالای مردم است، افزود: مردم این استان بسیار اهل علم و مسائل دینی هستند و به عنوان نمونه ۱۴ روستای دوستدار کتاب در جشنواره روستا و عشایر در سطح ملی حائز رتبه برتر شدند که ۲ روستا از جمله روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای اسفندیار شهرستان طبس متعلق به خراسان جنوبی است.
🔹استاندار به فضای تعاملی در حوزه فرهنگ و دستگاه‌های متولی فرهنگ با اداره کل ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی اخیر سازمان اداری و استخدامی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بین ۳۳ اداره کل رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
🔹قناعت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارتقاء رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳ به ۲ کشور، حمایت از جذب نیرو برای ادارت فرهنگ و ارشاد، صدور مجوز هنرستان هنرهای زیبا برای پسران و احداث ساختمان برای هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه در استان شد.
🔹وی در ادامه عنوان کرد: خراسان جنوبی، استانی فرهنگی است و انتظار می‌رود پروژه تالار مرکزی شهرستان بیرجند که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تأمین اعتبار ملی شود تا شاهد افتتاح آن در دولت سیزدهم باشیم.
🔹استاندار خواستار توجه وزیر ارشاد برای تأمین اعتبار و تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر علامه فرزان در بیرجند و سالن‌های آمفی تئاتر شهرستان‌های خراسان جنوبی شد و افزود: حمایت از رویداد ملی برای ابن حسام خوسفی از شاعران حماسه‌سرا از دیگر درخواست‌های استان است.
🔹قناعت در پایان مطالبه هنرمندان استان برای استفاده از سالن‌ ها و برنامه‌ های مهم فرهنگی پایتخت کشور را مطرح کرد و گفت: این آمادگی را اعلام می‌کنیم که خراسان جنوبی این ظرفیت را دارد که همایش‌های ملی و بین‌المللی در استان برگزار شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور