#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۵۸ پروژه عمرانی و زیرساختی در بخش‌های مختلف با اعتبار هزار و ۶۶ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبر و هنر  علی فاضلی‌فرد  در اولین نشست ستاد گرامیداشت هفته دولت شهرستان بیرجند افزود: از این تعداد ۲۳ پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۸۷۰ میلیارد تومان و ۱۳۵ پروژه روستایی با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: همچنین ۱۶ پروژه شبکه برق با سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: افتتاح خانه بهداشت حسین‌آباد بیرجند با زیربنای ۲۷۸ مترمربع و هزینه‌کرد ۱۳۲ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان است که هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

وی از گازرسانی به ۵۰ روستای مرکز استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با نصب ۹۵۴ انشعاب و هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

فاضلی‌فرد ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به چهار واحد تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و عملیات گازرسانی به طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال، پروژه‌های بخش کشاورزی و آبخیزداری از جمله افتتاح آبیاری کم‌فشار، احیا و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هفته دولت امسال همزمان با یک سالگی دولت انقلابی و مردمی شده که به دنبال رفع مشکلات مردم و احیای آرمان‌ها و گفتمان انقلابی است.

فاضلی‌فرد گفت: دولت سیزدهم در شرایطی که تهاجم گسترده رسانه‌ای غرب و فشارهای اقتصادی بی‌سابقه را داریم، جایگاه مطالبه‌گری را در جایگاه پاسخگویی قرار داده و نشان می‌دهد همه دغدغه دولت و شخص رئیس جمهور رفع مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری در اجرای جهاد تبیین خدمات دولت را برای مردم بازگو کنیم و مردم را محرم کار خود بدانیم.

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه مردم صاحب اختیار و مالک بیت‌المال هستند گفت: ما مسئولان خدمتگزار مردم هستیم و برای افزایش سرمایه اجتماعی باید به دنبال امیدآفرینی باشیم.

وی افزود: مدیران در هفته دولت بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کنند و باید این پیام و امید را به مردم بدهیم که برای حل مشکلات، آمده‌ایم و به فکر نام و نان نیستیم.

فاضلی‌فرد عنوان کرد: یکی از پایه‌های اساسی کار ما در هفته دولت، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است لذا باید مدیران فرصت بگذارند و از طریق رسانه‌ها، خدمات و فعالیت‌های دولت را تشریح کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید از ضعف‌ها و کمبودها نیز مطلع شوند گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به عنوان اقدام ضروری و مهم در کشور باعث فشارهایی به مردم شد اما مردم همراهی کردند و اکنون شاهد ثمرات این طرح و کاهش نرخ تورم هستیم.

فرماندار بیرجند افزود: دشمن به دنبال این است که همه اقدامات دولت را وارونه نشان دهد و امروز جبهه جنگ نرم درون خانه‌های ما قرار دارد بنابراین وظیفه داریم با جهاد تبیین نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور