سید محمدرضا هاشمی، استاندار خراسان جنوبی

هیچ مطالبه روستایی بدون پیگیری رها نخواهد شد

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: هیچ مطالبه روستایی بدون پیگیری رها نخواهد شد.
سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست جمعی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان قاینات با تأکید بر اینکه رسیدگی به مطالبات روستاها از اولویت‌های مدیریت استان است، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه زیرساخت‌ های روستایی و رفع مشکلات مردم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود با جدیت دنبال می‌شود.
وی با اشاره به سیاست دولت در حوزه عمرانی افزود: بر اساس تأکید دولت، اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه‌ تمام است و از آغاز پروژه‌های جدید تا حد امکان پرهیز می‌شود، اما در مواردی که امکان مشارکت خیران و تأمین بخشی از هزینه‌ها وجود داشته باشد دولت نیز برای تکمیل پروژه‌ها حمایت خواهد کرد.
استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از اقدامات انجام‌شده در حوزه عمران روستایی، اجرای طرح‌های سنگفرش معابر، آسفالت راه‌ها و توسعه زیرساخت‌ ها را از اقدامات مؤثر در ارتقای کیفیت زندگی روستاییان برشمرد و بر پیگیری طرح‌های پیشنهادی در حوزه گردشگری، توسعه فضاهای ورزشی و تکمیل پروژه‌ های آموزشی تأکید کرد.
هاشمی با اشاره به اجرای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان اظهار داشت: از مجموع ۱۰۵ پروژه آموزشی با ۴۳۰ کلاس درس، بیش از ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسیده و سایر پروژه‌ها نیز طبق برنامه تا پایان سال تکمیل خواهند شد.
وی همچنین بر پیگیری مشکلات مربوط به درمانگاه، آنتن‌دهی تلفن همراه، ساختمان دهیاری، جاده‌های بین مزارع و سایر مطالبات مطرح‌شده در این نشست تأکید کرد و گفت: ساختمان‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی، مطابق مصوبه دولت و با هماهنگی فرمانداران، می‌تواند برای ارائه خدمات بهتر در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت تأمین آب در روستاها، احیای قنوات را از برنامه‌های مهم استان عنوان کرد و افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۲۵۰ رشته قنات در استان احیا شده که نقش مؤثری در پایداری سکونت، رونق کشاورزی و اشتغال روستایی داشته است.

به گزارش خبر و هنر خراسان جنوبی هاشمی با تأکید بر لزوم ساماندهی خاموشی برق چاه‌های کشاورزی، خواستار اطلاع‌رسانی دقیق و زمان‌بندی‌شده به کشاورزان شد تا از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.
وی در ادامه، مدیریت مصرف آب، برق و گاز را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع، اصلاح الگوی مصرف و مشارکت مردم در صرفه‌جویی، مهمترین راهکار برای عبور از شرایط موجود است و همه دستگاه‌ها و شهروندان باید در این زمینه مسئولانه عمل کنند.
استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به روند اجرای پروژه‌های راه‌آهن، توسعه راه‌های استان و سایر طرح‌های زیرساختی اشاره کرد و این اقدامات را زمینه‌ساز توسعه اقتصادی، ارتقای امنیت و افزایش رفاه مردم استان دانست.
هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه تمامی مطالبات مطرح‌ شده در این نشست ثبت و برای پیگیری به دستگاه‌ های اجرایی ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیریت استان با استمرار سفرهای شهرستانی، روند اجرای مصوبات و رفع مشکلات مردم را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور

لینک کوتاه خبر:

https://khabarvahonar.ir/news/?p=112793

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: