استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی برای معرفی استان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی، استفاده از فرصت مسابقات فرهنگی، علمی، ورزشی و جشنواره‌هاست.

 حمید ملانوری در دیدار اعضای هیات رییسه هیات کشتی استان افزود: هرچه این مسابقات در سطوح استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی بالاتر می‌رود، به ما در رسیدن به هدف‌مان بیشتر کمک می‌کند.

وی گفت: وقتی نمایندگان استان در هر حوزه ورزشی، علمی و فرهنگی در مسابقات و جشنواره‌های کشورهای دیگر شرکت می‌کنند و نامشان در بین شرکت‌کننده‌ها برده می‌شود، به نوعی به معرفی استان کمک می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به جهت اهمیت این موضوع، همراهی با ورزشکاران به عنوان جامعه‌ای که در معرفی استان نقش دارند، برای ما مهم است.

وی افزود: برنامه‌های ورزشی در هر رشته و رسته‌ای، ضمن اینکه به سلامت جامعه کمک می‌کنند و در اشاعه فرهنگ عمومی نقش دارند، به نشاط اجتماعی و سیاسی هم کمک می‌کنند و در توسعه جامعه نقش بسیار مؤثر و مفیدی دارند.

ملانوری کشتی را یک ورزش پهلوانی خواند که به جهت قدمت و پیشینه غنی با سرشت و فرهنگ مردم منطقه عجین شده است.

وی گفت: ما در زمینه کشتی، پهلوانان بزرگی داریم که نام و آوازه ایران را بلند کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای همراهی با جامعه ورزشی گفت و اظهار داشت: بهترین راه این است که از ظرفیت بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی و کسانی که بضاعت مالی دارند، در قالب مسئولیت اجتماعی برای حمایت از ورزشکاران استفاده شود.

وی افزود: اولین گام در این راستا حمایت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از نجمه خدمتی به عنوان تنها نماینده استان در المپیک بود که به خوبی انجام شد.