استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات امروز، یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ انقلاب است.

حمید ملانوری، امروز جمعه ۲۸ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر دوره، مردم با حضورشان  در انتخابات، میوه تلاش خود را در به ثمر رسیدن درخت انقلاب می‌چینند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات زمینه را فراهم نمی‌کرد تا مردم سرنوشت شان را خود تعیین کنند، امروز این فرصت به وجود نمی آمد که مسیر توسعه و آینده را خودشان با اندیشه خود رقم بزنند.

استاندار گفت: انتخابات برای مردم و نظام بسیار مهم است و ما از معدود کشورهایی هستیم که به معنای واقعی انتخابات را برگزار کرده و دموکراسی را محقق می‌کنیم.

ملانوری تأکید کرد: مردم در فضایی امن و با آسودگی خاطر در جریان انتخابات شرکت می کنند و  رأی خود را به صندوق می اندازند و نظر را ارائه می‌کنند.

به گفته وی؛ انتخابات در جمهوری اسلامی از الگوهای تحقق دموکراسی و حکومت مردم سالارانه بر اساس تفکر های دینی و اسلامی است.

استاندار گفت: ما در وزارت کشور، مسئولیت سازمانی برگزاری انتخابات را به عهده داریم و برای انجام این کار در فضایی سالم و امن، از هیچ تلاشی چشم پوشی نشده است.

ملانوری با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات، از ماه ها قبل تلاش شده اظهار کرد: در این دوره که بیماری کرونا هم هست باید وضعیت به طوری فراهم شود که سلامت مردم هم تأمین گردد، به همین دلیل شعب اخذ رأی استان ۱۵ درصد افزایش  داشته و به این ترتیب هزار و۲۴ شعبه در استان به طور همزمان فعال شده تا انتخابات در فضایی خلوت تر انجام شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی و سالم سازی فضای شعب به طور مرتب انجام می‌شود، گفت: صندوق ها و تعرفه ها فراهم شده و در اختیار شعب قرار گرفته است.

ملانوری یادآور شد: بیش از ۲۴ هزار نفر امروز به عنوان متولیان رأی در شعب اخذ رأی استان فعالیت می‌کنند که از آموزش‌های لازم برخوردار شده اند.

وی با اشاره به این که رأی گیری در ساعات اولیه صبح آغاز شده تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات منفی معاندان و ضد انقلاب‌ از همان ابتدای صبح، صف‌های حضور مردم در شعب اخذ رأی استان  تشکیل شده و مردم استقبال بسیار خوبی از انتخابات داشته اند.

استاندار گفت: مردم خراسان جنوبی، با فرهنگ و باشعور و با آگاهی بالا هستند و تأیید کننده این صحبت، وضعیت حضور شان در ادوار مختلف انتخابات است.

ملانوری یادآور شد: به عنوان خادم مردم تقاضا می کنم برای این تکلیف سیاسی و اجتماعی درنگ نکنند و با تأکید مقام معظم رهبری تکلیف خود را در ساعات اولیه انجام و برنامه ریزی کنند تا در فضایی سالم رأی خود را به صندوق بیندازند.