مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان خراسان جنوبی با حضور حسین رضا نخعی؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، علی فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین و فرهیختگان برگزار گردید.
حسین رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به پیشرفت چشمگیر آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گفت: این امر نشان از همت جهادی مسئولان و تلاش بی وقفه  هنرمندان استان دارد و پشتوانه کسب دستاوردهای منطقه ای و ملی در این حوزه محسوب می شود.
وی با تأکید بر اهمیت حضور اساتید و فعالان عرصه های مختلف در کنار یکدیگر، افزود: هم افزایی و مشارکت جمعی در برگزاری جشنواره ها، غنای رویداد را می دهد و منجر به ارائه آثار فاخر و باکیفیت خواهد شد.
علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت.
وی با اشاره به محوریت “هنر نوآور، خلاق، وحدت بخش و امیدآفرین” در این دوره از جشنواره، گفت: در مجموع بیش از ۴۵۰ اثر در قالب های مختلف هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان از استقبال کم نظیر هنرمندان استان دارد.
وی افزود: از مجموع آثار ارسالی، ۳۶ اثر از ۲۴ هنرمند استان توسط هیئت داوران در تهران مورد تأیید قرار گرفت که به مرحله ملی راه پیدا خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به سند تحول این اداره کل، بر لزوم پیشرفت و پویایی در رویدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای تأکید کرد و گفت: کسب رتبه دومین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور و رتبه برتر دستگاه اجرایی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی، نشان از تعهد و تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دارد.
وی همچنین به رشد ۳۰۰ درصدی تعداد آثار ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: این امر نشان از پویایی عرصه هنر در استان و حضور فعال هنرمندان در  رویداد های مهم حکایت دارد.
فرخنده در تشریح برنامه های در دست اجرا و آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی اشاره کرد و گفت: این کنگره در چهار مرحله علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه در قالب ۸ تا ۱۰ محور برنامه ریزی شده است.
وی در پایان سخنان خود، بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: فعالیت خستگی ناپذیر، زمینه ساز ایجاد امید و نشاط در جامعه باشند و این مسیری می باشد که فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته است.
در ادامه مراسم، گروه موسیقی سنتی مهرآفرین به اجرای برنامه پرداخت همچنین از برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره با اهدای جوایز و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
اسامی برگزیدگان اصلی به شرح ذیل است: 
١- آسیه رمضانی،
٢- بلقیس افضلیان،
٣- حمیدرضا سجادزاده،
۴- مجتبی مظلوم زاده،
۵- علی زجاجی،
۶- قائمی،
٧- محمد افضلیان،
٨- مهدی اسماعیلی مود،
٩- محبوبه غلامپور گلی،
١٠- هدی حنفی،
همچنین نفرات ذیل به عنوان شایستگان تقدیر اعلام شدند:
١- احسان محمودی،
٢- حامد شاه‌حسینی،
٣- حمید حقی،
۴- راضیه رضوانی،
۵- راضیه سبزه‌کار،
۶- سبحان هاشمی پور،
٧- عزت قریشی،
٨- غلامرضا بی‌باک،
٩- فاطمه عندلیب،
١٠- مریم محمدمیرزایی،
١١- مهسا آریانژاد،
١٢- هادی یعقوبیان،
١٣- وحید زنگویی،
١۴- وحید فنودی.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور