#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از مواردی که نسبت به چند روز یا چند هفته گذشته ضعیف شده، در خانه ماندن است و باز هم توصیه می‌کنیم مردم در خانه بمانند.

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه دوشنبه اظهار داشت: مواردی که قبلا توصیه کردیم در مورد محدودیت تماس و ضوابط بهداشتی باید همچنان رعایت شود زیرا هنوز آمار بالاست و این در واقع آمار شکننده است.

وی افزود: امیدواریم اگر مردم رعایت کنند تا اواخر یا اواسط دهه سوم اردیبهشت ماه موارد مثبت کرونا در استان کاهش چشمگیر داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره آخرین نتایج طرح غربالگری گفت: تا امروز ۷۶۴ هزار و ۹۳۲ نفر از جمعیت خراسان جنوبی غربالگری شدند که بیش از ۹۱.۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از نظر غربالگری خانوار هم ۲۳۰ هزار و ۸۳۸ خانوار مورد غربال قرار گرفتند که پوشش ۹۶.۱ درصدی را ایجاد می‌کند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: همچنین تاکنون ۹۰ هزار و ۷۲۰ نفر از طریق سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری شدند که بخش زیادی از مراجعه کنندگان در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به صنوف و کسبه‌ای بودند که باید در طرح فاصله گذاری هوشمند ثبت‌نام کنند و رشد خوبی را در حدود ۶ هزار نفر نشان می‌دهد.

وی گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۲ نفر غربال مثبت شدند یعنی نیاز به پیگیری داشتند که ۲۵۸ نفر به بیمارستان هدایت شدند و ۱۰ نفر تحت درمان تک دارویی سرپایی قرار گرفتند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که همگی درگیر با کرونا هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور گفت: روند نزولی ابتلا به ویروس همچنان ادامه دارد و امیدواریم با رعایت موارد بهداشت عمومی و فردی این روند ادامه داشته باشد و مردم در تمام اقشار و صنوف از تردد غیرضروری خودداری کنند.