#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان جنوبی در دستور کار قرارگاه آبرسانی استان قرار گرفته است و به‌صورت ویژه از این پس روند اجرای طرح‌ها دنبال می‌شود.

جواد قناعت در اولین نشست قرارگاه آبرسانی استان خراسان جنوبی افزود: این استان از شرایط خاص اقلیمی برخوردار بوده و موضوع خشکسالی و کمبود آب از موضوعات جدی به‌ویژه در روستاها است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص خشکسالی و کم‌آبی موجود در استان، اجرای طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این طرح موضوع آبرسانی پایدار به روستاهای استان در بدترین شرایط در فرآیند یک تا ۲ ساله دنبال خواهد شد لذا با توجه به وجود ردیف اعتباری برای این موضوع در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باید نهایت بهره را از این فرصت طلایی ببریم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری نخست این طرح ملی، آبرسانی پایدار به روستاهای بالای ۲۰ خانوار حداقل تا پایان سال جاری و حداکثر تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ است که علاوه بر آبرسانی به ۴۹ روستا، باید آبرسانی به ۴۶ روستای باقیمانده و آبرسانی به روستاهای ۱۵ خانوار نیز در این طرح دیده شود

قناعت گفت: با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اجرای طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاها به‌صورت ویژه در دستور کار قرارگاه آبرسانی استان قرار دارد که باید به‌طور مستمر مورد رصد، کنترل و پایش قرار گیرد و موانع احتمالی حین اجرای پروژه‌ها با اولویت بررسی و مرتفع شود.

وی با اعلام حمایت استانداری از اجرای هرچه سریعتر طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاهای استان افزود: چنانچه حین انجام پروژه نیاز به هر نوع مصوبه‌ای باشد، باید با هم‌افزایی مثبت بین دستگاهی انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خواست همه تلاش خود را در راستای جذب هدفمند منابع اجرای این طرح‌ها تا پایان سال مالی جاری به‌کار گیرند و در کنار جذب اعتبار، آبرسانی به روستاهای جدید را به این طرح محرومیت‌زدایی اضافه کنند.

وی اظهار داشت: برای رصد شرایط اجرای مطلوب طرح‌های آبرسانی، ابتدا قرارگاه آبرسانی استان هر ۲ هفته یک بار و در ماه‌های آتی ماهانه تشکیل جلسه دهد، همچنین قرارگاه اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد با حضور استاندار تشکیل جلسه خواهد داد تا موضوع خرید اقلام و سایر مسائل مورد بررسی قرار گیرد.