#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سازه آبخیزداری حوزه غنی‌آباد شهرستان بشرویه به عنوان طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در آیین بهره‌برداری از این سازه، گفت: حوزه آبخیز غنی‌آباد، در مساحت ۱۵ هزار و ۹ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۲ سازه آبخیزداری در حال اجراست.

علیرضا نصرآبادی از این سازه به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان یاد کرد و ادامه داد: این سازه دارای ۷۰۰ متر طول و هفت متر ارتفاع بوده که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: این سازه حداقل ۲۴ منبع آبی که غالبا چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد و چهار روستای بزرگ از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: حجم ذخیره‌سازی این سازه ۱۸۵ هزار مترمکعب معادل ۱۴ هزار و ۲۰۰ تانکر ۱۳ هزار لیتری است.

وی تصریح کرد: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

نصرآبادی گفت: در یکسال دولت سیزدهم در مجموع ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف آبخیزداری و بیابان به استان اختصاص یافت که مجموع تمام اعتبارات تقسیم استان قابل قیاس با این اعتبار نبود.

وی بیان کرد: سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان به استان اعتبار اختصاص یافته است.

 

نصرآبادی اظهار داشت: در یک سال اخیر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان و اجرای ۲۰۰ سازه اختصاص یافت که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در هفته دولت در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که سه هزار و ۲۰۰ خانوار و ۵۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به همراه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت به شهرستان بشرویه سفر کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان ۳۱ پروژه گازرسانی، بهره‌برداری همزمان از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در روستای خداآفرید، بازدید از طرح هادی روستاها و پروژه باند دوم بشرویه به سه راهی بشرویه از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور