#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: دورهمی، تجمع و ورود به تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت (۱۳ فروردین) ممنوع است و تمامی تفرجگاه‌های حاشیه شهر توسط پلیس کنترل خواهد شد.

سرهنگ علیرضا عباسی روز پنجشنبه اعلام کرد: در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونا و پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع ویروس کرونا، شهروندان با توجه به ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌ها در روز طبیعت همکاری لازم را با پلیس و دیگر عوامل اجرایی داشته باشند.

وی بیان کرد: توقف مقابل همه بوستان‌ها ممنوع است و در صورت توقف وسایل نقلیه در این محل‌ها ضمن اعمال قانون، خودرو نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفت و سربیشه نیز زرد رنگ شد.

در حال حاضر ۹ شهرستان استان شامل طبس، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، درمیان، فردوس، زیرکوه و سربیشه در وضعیت زرد (خطر متوسط)، شهرستان خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و بیرجند هم در وضعیت نارنجی است.

آمارها نشان از افزایش موارد کرونا مثبت سرپایی و بستری در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند دارد به طوری که موارد بستری نسبت به روز اول فروردین ماه ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده که این افزایش در موارد بستری ۷۳ درصد بوده است