#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌های علمی و دانش داخلی اعتماد کنیم، گفت: این کار ساده نیست و شکستن این باورهای اشتباه، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و زمان‌بر است.

 جواد قناعت در آیین رونمایی از محصولات دانش بنیان و فناورانه پارک علم و فناوری استان افزود: در حال حاضر یک نوع خودباختگی در داخل کشور وجود دارد که امیدواریم روزی شاهد استفاده و اعتماد به ظرفیت‌های علمی و دانش داخل باشیم.

وی بیان کرد: یکی از مسایلی که امروزه به یک فرهنگ غلط و سنت نادرست تبدیل شده و رواج پیدا کرده است، ترجیح دادن تولیدات بیرون به داخل است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مهمترین وظایف گروه‌های مرجع به ویژه جوانان تحصیل‌کرده و با فرهنگ جامعه این است که کمک کنند تا این سنت غلط برچیده شود.

وی با اشاره به کیفیت و تنوع محصولات داخلی اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که این باورها تغییر کند و به ظرفیت ها و تولیدات داخل اعتماد کنیم.

قناعت متذکر شد: در اولین فرصت و در یک جلسه شورای اداری که همه مدیران حضور دارند، تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را دعوت می‌کنیم تا به معرفی تولیدات خود بپردازند و مدیران را به خرید از داخل استان ترغیب کنیم.

در این آیین از پنج محصول دانش بنیان  و فناورانه پارک علم و فناوری استان از جمله طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی و خدمات مزرعه، توسعه مدل سازی اطلاعات ساختمان، دستگاه اتومات غیرغشایی، ساخت کپسول سیاه دانه و اسکادا ( سیستم کنترل سطح بالا و جمع‌آوری داده‌ها) رونمایی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور