#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی، با هدف توجه به فرهنگ ایرانی _ اسلامی در لوازم التحریر با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گشایش یافت.

حسین‌رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی، عصر امروز ۶ شهریور با قدردانی از برپایی نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی اظهار کرد: دشمن بدنبال ضربه زدن و تحمیل فرهنگ خودبر بقیه ملت‌هاست.

وی افزود: دشمن نمی‌خواهد الگوی ایرانی اسلامی بر کشور ما حاکم شود بنابراین هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما حاکم کرد و بعد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را راه‌اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد هویت اسلامی ایرانی ما شکل بگیرد، ادامه داد: ما باید امروز  با برنامه‌های هدفمند و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌های خوب فرهنگ قوی خود را شکل دهیم و از آن دفاع کنیم.

نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی در بیرجند گشایش یافت

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با قدردانی از  موسسه و تعاونی فعال( بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون  خراسان جنوبی) که در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی زیادی در نشست‌های هم اندیشی برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور ۱۰ فعالیت فرهنگی مورد توجه قرار گرفته، افزود: توجه به هویت اسلامی ایرانی و دینی یکی از این فعالیت‌هاست.

فرخنده با اشاره به فرمایشات رهبری  در دیدار با فرهنگیان در سالگرد شهادت علامه مطهری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار یک  هشدار جدی به جامعه تعلیم و تربیت کشور در اولویت اول و بعد به تمام فعالان  فرهنگی در مرحله دوم دادند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرده‌اند و از تعدد و جابجایی زیاد در  سیستم مدیریتی این مجموعه گلایه کرده‌اند که باعث شده این سند اجرایی نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبری در  سال ۹۵ در حرم مطهر امام رضا(ع)  در دیدار نوروزی با مردم، گفت: ایشان در این دیدار به هویت ملی اشاره می‌کنند و ما را متوجه جمله رزم  آرا در دوران قبل انقلاب در مجلس ملی کشور می‌کنند که نخست وزیر کشور هیچ  اعتقادی به توانایی جوانان نداشته است.

فرخنده با بیان اینکه این نگاه یک مسئول عالی رتبه در راس اجرایی یک مملکت بوده که اعتماد به نفس  را در  جوانان کشته بودند، افزود: دشمن به دنبال هویت زدایی و تقویت روحیه ما  نمی‌توانیم در ملت ایران است و می‌خواهد به مردم بقبولاند که آنچه می‌تواند انجام شود متعلق به دیگران بوده و جنس ما از جنس توانستن نیست.

حرکت شورای فرهنگ عمومی به سوی عملیاتی کردن مصوبات

وی با اشاره به تاکیدات رهبری اظهار کرد: در اولین جلسه  شورای فرهنگ عمومی استان که نقشه مهندسی فرهنگی استان مصوب شد قاعده‌ای را طرح کردیم تحت عنوان نفی جلسه برای جلسه چرا که ما در گام دوم انقلاب فرصت برگزاری جلسات متنوع را نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان به سمت عملیاتی شدن مصوبات حرکت خواهد کرد، افزود: نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اولین مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم است.

فرخنده با اشاره به ظرفیت‌هایی که در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: سطح نمایشگاه امسال در همین حد و حدود است اما ایده ما فراتر از این بود؛ تمام غرفه‌های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار گرفته است تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تری لوازم التحریر را تهیه کنند.

نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی در بیرجند گشایش یافت

ضربه زدن به هویت ایرانی اسلامی از اهداف همیشگی دشمنان نظام

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: دانش آموزان ما اگر از ابتدای ورود به عرصه تعلیم و  تربیت با واژه‌های والای اسلامی ایرانی ملی آشنا شوند بهتر می‌توانند هویت اسلامی ایرانی خود را حفظ کنند؛ ما باید از اندیشه خود مراقبت کنیم چرا که به گفتار و سپس عمل منتهی می‌شود.

نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی ایرانی در بیرجند گشایش یافت

دغدغه‌هایی ملی 

حسین خوش‌آیند، مجری نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی نیز بیان کرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی در راستای دغدغه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده، برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلفی برگزار شده است، افزود: بنیاد تعاون استان مجری برگزاری نمایشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه لوازم التحریر ارائه شده در نمایشگاه هویت ایرانی اسلامی دارند که با حضور جمعی از صاحبان لوازم التحریر در شهر بیرجند در قالب  ۳۳ غرفه ارائه شده است، یادآور شد: محصولات نمایشگاه با تخفیف ویژه‌ای به شهروندان ارائه می‌شود و از ۶ تا ۱۱ شهریورماه بروی علاقه مندان باز خواهد بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور