استاندار خراسان جنوبی از روند ساخت سالن آمفی تئاتر علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در تکمیل این پروژه فرهنگی مرکز استان صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان استانی از پروژه‌های عمرانی شهر بیرجند در بخش فرهنگی بازدید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید گفت: بعد از حادثه آتش سوزی سالن علامه فرزان عملیات ساخت این سالن اواخر سال ۹۶ آغاز شد که هم اکنون‌ ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناصر نبی‌زاده افزود: پارسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: در سفر دکتر نوبخت به استان یک میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد که اخیرا تخصیص یافته و در صورت تکمیل پروژه وزارتخانه قول تجهیز آن را داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: ظرفیت قبلی سالن ۳۸۰ صندلی بود که اکنون به ۶۰۰ صندلی افزایش یافته و سن گردان و پلاتو از دیگر ویژگی‌های سالن علامه فرزان است.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این ساختمان نیاز است افزود: پروژه اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبار پیش بینی می‌شود سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

نبی‌زاده زیربنای ساختمان در دست ساخت را یک هزار و ۳۷۲ مترمربع عنوان کرد و گفت: مساحت مجموع پروژه یک هزار و ۷۰۰ مترمربع پیش بینی شده است.

کمک از اعتبارات استانی، تاکید بر انجام تاسیسات قبل از نازک‌کاری و ارائه طرح تاسیسات با برآورد هزینه‌ها به استانداری، تعیین تکلیف پروانه به شکل توافقی بین شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ظرفیت وزارتخانه برای تکمیل پروژه و مشاور فنی در پروژه‌ها از جمله تصمیمات در این بازدید بود.

سالن علامه فرزان بیرجند به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی و هنری استان خراسان جنوبی نیمه شب ۲۰ بهمن ماه ۹۶ در آتش سوخت و در حال بازسازی است.