ماموران انتظامی شهرستان نهبندان و پلیس مبارزه با مواد مخدر در محور بیرجند – قاین موفق به کشف ۹۳۷ کیلوگرم مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در عملیات مشترک پلیسی با یگان تکاوری ۱۰۳ “دهسلم” از یک سواری پژو، ۷۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک را کشف و سه متهم را دستگیر کردند.

سردار ناصر فرشید افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی در محورهای فرعی این شهرستان با مشاهده خودروی پژو ۴۰۵ و پس از شناسایی دقیق به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی گفت: راننده پژو پس از مشاهده پلیس متواری شد که ماموران در یک عملیات هماهنگ و منسجم خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، ۷۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک را کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: ماموران در ادامه این عملیات یک موتورسیکلت که راه پاک‌کن و اسکورت خودروی حامل محموله مواد مخدر بود را نیز شناسایی و توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه یک خودرو و یک موتورسیکلت توقیف و سه متهم دستگیر شدند افزود: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سردار فرشید از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی، بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف ۲۱۸ کیلوگرم تریاک از خودروی سرقتی 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از سواری سمند سرقتی در محور بیرجند – قاین ۲۱۸ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور بیرجند – قاین به خودروی سواری که با سرعت در حرکت بود، مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را متوقف و بازرسی کردند که در بازرسی از آن ۲۱۸ کیلوگرم تریاک را کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در ادامه عملیات یک سواری پژو ۴۰۵ در ارتباط با سواری سمند حامل مواد مخدر شناسایی و به راننده خودرو دستور ایست داده شد که راننده پس از مشاهده ماموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که با اقدامات پلیسی این خودرو نیز متوقف و ۲ سرنشین آن دستگیر شدند.

وی بیان کرد: براساس استعلام انجام شده از سامانه‌های پلیس، هر ۲ خودروی توقیف شده سابقه سرقت دارند و یکی از متهمان دستگیر شده نیز از سارقان سابقه‌دار است.

سرهنگ شجاعی‌نسب افزود: متهمان دستگیر شده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.