مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از اجرای ۲۳۶۰ طرح اشتغالزایی در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت طی ۹ ماهه ‌سال جاری خبر داد.

رضا سلم‌آبادی اظهار کرد: ۲۳۶۰ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت حمایت اجرا شده است و بر همین اساس از این تعداد پرداخت شده ۱۷۵۶ طرح از منابع بانکی و ۶۰۴ طرح از منابع  امدادی و سایر منابع است.

وی افزود: طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت اجرا شد که در این راستا ۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۵۹۶ طرح توسط مجریان زن و ۱۷۶۴ طرح توسط مجریان مرد اجرا شده است، خاطرنشان کرد:‌ ۱۵۶۷ طرح در روستا و ۷۹۳ طرح در شهرهای استان اجرا شده است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه هدایت خانواده‌های تحت پوشش یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌های اشتغال تولید محور با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب براساس مهارت و علاقه‌مندی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد برای جامعه هدف این نهاد  ایجاد می‌شود.