فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: سه هزار مامور انتظامی روز جمعه دوم اسفند نظم و امنیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این استان برعهده دارند.

سردار مجید شجاع روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۶۷۷ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی فعال خواهند بود که از این تعداد ۳۴۱ شعبه به صورت سیار و ۳۳۶ شعبه ثابت است و امنیت آنها را ماموران انتظامی برعهده خواهند داشت.

وی گفت: در تمامی حوزه‌های انتخابیه ماموران محافظ و مراقب تعیین شده و آموزش‌های لازم صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تامین امنیت انتخابات برعهده نیروی انتظامی است اما در این روز در نقاط مرزی و شهرستان‌هایی که نیروی کمکی نیاز باشد، مرزبانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناجا را یاری خواهند کرد.

وی گفت: همزمان با اقدامات تامینی در انتخابات سایر اقدامات پلیسی از جمله تسهیل ترافیک و انضباط امنیتی در استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم تشدید خواهد شد.

سردار شجاع با بیان اینکه پلیس از شروع ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی همکاری‌ های لازم را با ستاد اجرایی و شورای نگهبان داشته است افزود: در کمترین زمان ممکن اطلاعات میدانی لازم در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با حفظ امنیت و پاسداری از رای مردم بتوانیم شاهد انتخاباتی پرشور و با آرامش در استان باشیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان می‌یابد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

این استان چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.