مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال هزار و ۳۲۴ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده که سه هزار و ۴۷۶ فرصت شغلی را ایجاد کرده است.

 کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: این مجوزها شامل ۹۱۴ مجوز مستقل و ۴۱۰ مجوز پشتیبان بوده است.

وی گفت: یکی از اقدامات این اداره کل فعالیت در حوزه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی است که در این راستا خراسان جنوبی از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی معرفی شده و این طرح به فعالیت از زنجیره تولید تا مصرف، برندسازی و شبکه‌سازی می‌پردازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات ابلاغی به استان از محل مشاغل خانگی ۸۳۸ میلیارد ریال بوده است و فعالیت مشترک با جهاد دانشگاهی می‌تواند ما را به ثمربخشی فعالیت‌ها سوق دهد.

وی تاکید کرد: باید بر مبنای اشتراکات، هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد و این هم‌افزایی باعث می‌شود بیشتر از گذشته در حوزه اشتغالزایی فعال باشیم.

اشرفی با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است افزود: در حوزه تعاون و موضوعات تعاونی آمادگی داریم با جهاد دانشگاهی همکاری کرده و نیازسنجی آموزشی تعاونی‌ها با همکاری این نهاد صورت گیرد تا جامعه هدف افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به حمایت از انجام پژوهش‌ در بخش تعاون گفت: اتاق فکری برای حمایت از طرح‌های پژوهشی فعال بوده و هزینه پایان‌نامه‌ها را پرداخت می‌کنیم که در این راستا آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی و معرفی طرح‌ها از سوی این نهاد را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی فعالیت اشتغال‌محور را رویکرد اصلی این اداره کل ذکر کرد و افزود: تعهد ابلاغی به استان در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر اشتغال بوده که براساس گزارش اخذ شده از سامانه رصد تاکنون ۱۴ هزار و ۶۸۸ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه ثبت شده و ۱۳۶.۳ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت برند موفق “بیرناب” که توسط جهاد دانشگاهی به کشور معرفی شده است گفت: روال ثبت شرکت این برند در حال انجام است تا بتوانیم به پشتوانه جهاد دانشگاهی شرکت دانش‌بنیان با این نام و نشان تاسیس کنیم.

سید محمدحسین سیدکاشی بر اعلام آمادگی کامل برای هر نوع همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار غیرعضو در حوزه فعالیت‌های اشتغالزا با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشد.

نیازسنجی آموزشی، برندسازی و کسب و کار تعاونی‌ها از جمله مواردی بود که در دیدار مسوولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بر آن تاکید و مقرر شد در حوزه مباحث برندسازی و کسب و کار از حضور اساتید مجرب جهاد دانشگاهی بهره گرفته شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور