#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: مطالعات هفت طرح آبرسانی پایدار به عشایر استان انجام شده و از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها به تصویب رسیده است.

مهدی عصمتی‌پور افزود: تاکنون از مجموع ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور در حوزه عشایری استان، ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است که در زمینه اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار به عشایر هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح آبرسانی پایدار به مناطق عشایری خواجه منجیکو شهرستان نهبندان و چاه مسافر شهرستان طبس در دست اجراست که فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر پارسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در ادامه از برپایی ۲۴ سیاه چادر عشایر برای پذیرایی و استراحت مسافران نوروزی همچنین فروش محصولات عشایر در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این سیاه چادرها در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و در نزدیکی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: هدف از برپایی این سیاه چادرها درآمدزایی و رونق معیشت جامعه عشایر با فروش محصولات، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، پذیرایی و استراحت مسافران نوروزی است که تاکنون عشایر استان فروشی خوبی در زمینه محصولات تولیدی خود داشته‌اند.

۸۰ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری عشایر خراسان جنوبی در شهرستان‌های مرزی و ۲۰ درصد دیگر در حوزه کویری استان مستقر هستند که در مجموع عشایر خراسان جنوبی ۳۵ درصد مواد پروتئینی استان را تامین می‌کنند.