رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس سند ملی «سلامت بخش» که امروز رونمایی شد در قالب آن هزینه‌های درمان و بستری بیماران در سه استان از جمله خراسان جنوبی رایگان است.

سید محمد موسوی میرزائی اظهار داشت: صبح امروز در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سند ملی سلامت بخش رونمایی شد که در قالب آن هزینه‌های درمان و بستری بیماران در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان رایگان است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح ارایه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم است و بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور برای کاهش هزینه‌های درمان در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: بر اساس این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان خدمات ضروری درمانی به صورت رایگان ارایه می‌شود و پیش‌نیاز آن هم ارجاع بیمار از طریق پزشک خانواده است لذا اگر کسی از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح یک به سطح ۲ آمد و نیاز به خدمت بستری و ضروری داشت، فرانشیزش صفر و رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته برای اجرای این طرح در خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح ملی «سلامت بخش» یکی از بخش‌های «پزشک خانواده و نظام ارجاع» بوده که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم تصویب شد و در مرحله نخست برای سه استان از جمله خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

موسوی میرزائی اظهار داشت: مطابق این طرح هزینه درمان و بستری تمام بیمارانی که از طریق برنامه پزشکی خانواده و براساس نظام ارجاع به مراکز درمانی مراجعه کنند، رایگان خواهد بود و بیمار هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.