#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: طرح احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن و گندله‌سازی که با جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان خوسف با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

محمدعلی ایمانیافزود: عملیات اجرایی این کارخانه در دهه فجر سال گذشته با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری توسط سرمایه‌گذارانی از کشور چین شروع شد و بعد از کارخانه چدن، فولاد و کک، چهارمین سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک شهید رحمانی خوسف است.

وی اظهار داشت: این واحد صنعتی در راستای تکمیل چرخه تولید فولاد در شهرستان خوسف در دست احداث است و امیدواریم هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

سرپرست فرمانداری خوسف میزان اشتغال کارخانه کنسانتره سنگ آهن را ۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: به‌کارگیری نیرو در این واحد به صورت بومی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوسف به دلیل ظرفیت‌های خوب در جذب سرمایه‌گذار خارجی عملکرد موفقی داشته است افزود: تاکنون طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری از کشور آفریقای جنوبی و کارخانه‌های چدن، کک و فولاد با سرمایه‌گذارانی از کشور چین در این شهرستان فعال شده است.

ایمانی، نزدیکی شهرک صنعتی خوسف به مرکز استان را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت برای این شهرک صنعتی یکی از اولویت‌های مهم است که باید هرچه سریعتر وارد فاز اجرا شود.

وی گفت: با توجه به حجم تردد از مسیر ورودی شهرک صنعتی شهید رحمانی لزوم تسریع در این کار ضروری است و در بازدید معاونین استاندار از این شهرک نیز موضوع پیگیری و قول مساعد داده شده است.

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: مجوز زیست محیطی کارخانه فولاد نیز به‌زودی اخذ می‌شود و این واحد به صورت رسمی وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی گفت: تامین آب برای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نیز از دغدغه‌هاست که انتقال پساب فاضلاب شهر بیرجند برای صنعت در دستور کار است و به‌زودی این پروژه اجرایی خواهد شد.

ایمانی تصریح کرد: کارخانه‌های چدن، کک، فولاد و واحدهای در دست احداث همچون کاشی و سرامیک، کنسانتره آهن و هیدروکربن در شهرک صنعتی همچنین واحدهای فرآوری معدن نیاز به تامین آب پایدار دارند.

وی گفت: توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی به عنوان یک عامل محرک توسعه در منطقه مطرح است و باید زمینه انتقال دانش این صنایع نیز به کشور فراهم شود.

سرپرست فرمانداری خوسف با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی افزود: خوسف می‌تواند به عنوان یک شهرستان صنعتی در استان و حتی شرق کشور مطرح شود.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۵ کیلومتری بیرجند است.