#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی بر اجرا و پیگیری کامل مصوبات سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی سربیشه تاکید کرد.

جواد قناعت در نشست شورای اداری سربیشه اظهار داشت: مصوبات به گونه‌ای پیگیری و اجرا شوند که برای سفرهای بعدی، موضوعات و مسایل دیگری مطرح شود.

وی با اشاره به دیدار خود با امام جمعه، فرماندار و جمعی از معتمدین شهرستان فردوس، تصریح کرد: در این دیدار به این نکته اشاره شد که از مجموع مصوبات سفر به این شهرستان، تنها ۲ مورد مانده و بقیه به طور کامل اجرا شده و شهرستان برای سفر دوم و طرح موضوعات دیگر آمادگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات سفر یک روزه خود به شهرستان سربیشه، اظهار داشت: اختصاص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و تامین قیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بازسازی محور هریوند به مزار کاهی اولین مصوبه این سفر است.

قناعت عنوان کرد: پیگیری برای تسهیل روند دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی از بانک تجارت به منظور تسریع در راه‌اندازی فاز اول نیروگاه بادی درح از دیگر مصوبات این سفر است.

وی افزود: برای فاز دوم و بهره‌برداری از ۴۰ مگاوات برق دیگر در نیروگاه بادی درح، پیگیری‌های لازم در مرکز صورت می‌گیرد تا تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی دریافت شود.

قناعت گفت: احداث جاده چنشت به خراشاد و بررسی مشکلات گردشگری این روستا، به برگزاری جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور دستگاه‌های متولی نیاز دارد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از پروژه در دست اجرای مرکز جامع سلامت شهری و روستایی درح، گفت: مسوولان متولی می‌گویند این فضا کم است و کافی نیست در این خصوص تصمیم گرفته شد که برای سهمیه دانشگاه علوم پزشکی که ۲ میلیارد تومان است، این مبلغ را از محل منابع استانی تامین کنیم و همزمان فاز دوم که توسعه این مرکز است در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه از طرح‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در منطقه درح است که برای تقسیم اعتبارات طرح توسعه در مرکز استان جلسه خواهیم گرفت.

قناعت تصریح کرد: با تامین مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، پروژه اورژانس جاده‌ای لانو تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای پاسگاه لانو نیز اعتبارات مدنظر در متمم سفر رییس جمهور به استان دیده خواهد شد.

وی به بازدید خود از چاه‌های دشت خوشاب سربیشه اشاره کرد و گفت: برای برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی دشت خوشاب، سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۲ میلیارد آن از محل منابع استانی و یک میلیارد تومان هم از اعتبارات شهرستانی تامین خواهد شد.

قناعت متذکر شد: شرکت آب منطقه ای در خصوص برداشت آب از چاه های کشاورزی دشت خوشاب و اجرای طرح کمربند سبز نوار مرز با نظر مساعد، تجدید نظر کند.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه آبرسانی به لانو و دیگر روستاهای منطقه، گفت: با قول مساعد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تا دهه فجر امسال تمام روستاهای بخش درح تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کمک به اجرای یادمان‌های شهدا و مصلی‌ها و نیز پرداخت تسهیلات به منظور توسعه صنایع دستی و گردشگری بنا به قولی که در نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و کشاورزی مود داده‌ایم، از دیگر مصوبات این جلسه لحاظ می‌شود.

قناعت به موضوع نیاز به اعتبار چمن مصنوعی، برج‌های نوری و استخر شنای سرپوشیده هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای سفر وزیر ورزش به استان هستیم، اعتبار چمن و برج‌های نوری را در آن سفر خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، استخر شنای شهر سربیشه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: با عنایت به اینکه حضور مدیران در محل خدمت، مورد تاکید رئیس جمهور است، لذا عدم استقرار مدیران در مرکز شهرستان سربیشه اصلا قابل قبول نیست و هر مدیر بعد از انتصاب و پذیرش مسوولیت باید حتما در محل خدمت مستقر شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایجاد امیدواری در مردم، تصریح کرد: در کجای دنیا این موضوع را سراغ دارید که مردم به راحتی بتوانند جلوی ماشین رئیس جمهور را بگیرند و بی‌دغدغه با شخص اول دولت صحبت کنند.

قناعت تاکید کرد: این ارتباط بی‌دغدغه مردم با مسوولان، نشان دهنده پویایی جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه بدون غلو، محاسن و نقاط قوت کشور ما به مراتب بیشتر و ضعف و کمبودهایش به مراتب کمتر از دیگر نقاط دنیاست، اضافه کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران، دغدغه اصلی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و مدام برای ضربه زدن به ما برنامه دارند، نشان دهنده رشد و پویایی ایران و نه به بن بست رسیدن آن است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای بزرگ جلوه دادن مشکلات ایران، گفت: معاندان با استفاده از رسانه‌های در اختیار خود، قصد دارند فضا را به گونه‌ای جلوه دهند که همه کاستی‌ها، پای نظام نوشته شود.

قناعت گفت: در تمام دنیا از جمله فرانسه و انگلیس هم قاعده بر این است که گلایه‌ها نسبت به قوه مجریه یا مقننه صورت می‌گیرد و هیچ کس بر علیه حاکمیت و نظام اعتراضی ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی دشمن را شکست داده‌ایم و به زودی در حوزه اقتصادی هم شکست خواهیم داد، اظهار داشت: ایران، کشوری رو به جلو و در حال پیشرفت است.

قناعت افزود: از نمونه‌های این حرکت رو به جلو، این است که جوانان ما در تحریم و بدون کمک هیچ کشوری، ماهواره درست کردند و به فضا فرستادند.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات، پیگیری، جدیت و دلسوزی می‌خواهد، گفت: خیلی از مسایلی که در سفر امروز به شهرستان سربیشه دیدیم، حل شدنی است، فقط نیاز به پیگیری و کار شبانه‌روزی دارد.

استاندار خراسان جنوبی در هفتمین سفر شهرستانی خود صبح امروز راهی شهرستان سربیشه شد و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مود و افتتاح خانه سنتی مود به عنوان نخستین برنامه‌های این سفر انجام شد.
همچنین در ادامه نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهر مود، محور هریوند – مزار کاهی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی درح، اورژانس جاده‌ای لانو، چاه‌های کشاورزی دشت خوشاب، نیروگاه بادی درح و زمین ورزشی چمن مصنوعی و استخر شنای سرپوشیده سربیشه مورد بازدید جواد قناعت قرار گرفت.

همچنین عملیات اجرایی فاز نخست مدول تصفیه خانه شهر سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی در آخرین برنامه هفتمین سفر شهرستانی خود به سربیشه با حضور در منزل شهید محمدحسن ابراهیمی با خانواده این شهید والامقام دیدار و دلجویی کرد.