۱۱ طرح عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان مرزی نهبندان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار نهبندان روز یکشنبه در آیین افتتاح این تعداد طرح گفت: ۱۱ طرح در دومین روز دهه مبارک فجر با اعتبار یک میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

مجید بیکی افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند و برای سه نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

وی بیان کرد: واحد پرورش مرغ بومی تخم‌گذار پنج هزار قطعه‌ای، ساختمان دهیاری روستای چاه حسن سموری به نمایندگی از هفت پروژه، طرح هادی روستای بندان به نمایندگی از ۲ پروژه در روستاهای طبسین علیا و حیدرآباد و ایستگاه هواشناسی خودکار بندان از جمله پروژه‌های افتتاحی شهرستان در دومین روز دهه فجر است.

فرماندار نهبندان گفت: در مجموع دهه فجر امسال ۲۲۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۱۳ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد که به لحاظ مبلغ و نوع پروژه‌ها بعد از انقلاب در شهرستان بی‌نظیر است.

وی افزود: از این تعداد ۲۰۷ پروژه با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان افتتاح و ۱۴ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان که بیشتر طرح صنعتی است، کلنگ‌زنی خواهد شد.

دیدار با یکی از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، دیدارهای مردمی در روستاها و ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان در روستای کهنو از دیگر برنامه‌های فرماندار و مسوولان در دومین روز دهه فجر بود.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

شهرستان مرزی نهبندان با ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.