هرگاه حادثه ای اتفاق می افتد، هزینه های زیادی برای رسیدگی به حادثه دیدگان صرف می شود، در صورتی که با برگزاری کلاس های آموزشی می توان از بروز حادثه یا به حداقل رساندن آسیب ها جلوگیری کرد.

 

معاون امور جوانان هلال احمر از برگزاری هفتمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس خبر داد و گفت: این طرح با حضور ۳۰۸ نفر از دانش آموزان در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود.

 

«موهبتی» با تاکید بر این که در این طرح دانش آموزان در هشت آیتم شامل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، پناهگیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، اطفای حریق و آزمون کتبی به رقابت می پردازند، تاکید کرد: از ابتدای این طرح، چهار هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در ۱۵۰ کانون دانش آموزی مدارس استان مهارت های امدادی را فرا گرفته اند.

 

وی اجرای المپیاد آماده را باعث رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی شرکت کنندگان بیان و اضافه کرد: این المپیاد با شرکت ۳۰۸ نفر در اردوگاه امام خمینی(ره) بهلگرد برگزار می شود که از این تعداد ۱۵۴ نفر دانش آموزان پسر طی روزهای پنج شنبه و جمعه؛ ششم و هفتم تیرماه و ۱۵۴ نفر از دانش آموزان دختر، روزهای یکشنبه و دوشنبه نهم و دهم تیرماه جاری به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به این که از اوایل آذر تا بهمن سال گذشته، آموزش های امدادی در مدارس دوره اول متوسطه پایه هشتم برگزار شد، ادامه داد: در این مسابقه ها، افراد در تیم های ۱۴ نفره به رقابت می پردازند و تیم برتر به مسابقات کشوری راه می یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله