مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات نهایی و داخلی مدارس در نوبت دوم سال تحصیلی جاری در بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد امسال برگزار خواهد شد.

“محمدعلی واقعی” روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ارزشیابی پایانی پایه‌های اول تا ششم ابتدایی به دلیل شیوع کرونا غیرحضوری است و با نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

وی از ارزشیابی داوطلبان آزاد پایه ششم به صورت حضوری با سوال هماهنگ منطقه‌ای براساس بارم‌بندی وضعیت قرمز خبر داد و افزود: در دوره اول و دوم متوسطه به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در پایه نهم مدارس روزانه براساس مصوبه ستاد امتحانات استان طراحی سوال به صورت هماهنگ منطقه‌ای و براساس بارم‌بندی وضعیت قرمز خواهد بود و به شیوه مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران، داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمامی دوره‌های تحصیلی به صورت حضوری انجام می‌شود.

واقعی افزود: دانش‌آموزان پیش دانشگاهی که از سال‌های قبل فارغ‌التحصیل نشده‌اند نیز می‌توانند پس از تطبیق دروس در امتحانات نهایی حضوری دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

وی بیان کرد: آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگی‌های فنی شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش و دروس کارآموزی و کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انجام خواهد شد و ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش غیرحضوری خواهد بود.

وی گفت: برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم سوالات براساس برنامه درسی و بارم‌بندی وضعیت قرمز در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا طراحی و آزمون تمامی دروس نهایی و غیرنهایی به صورت حضوری خواهد بود.

معاون پژوهش و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: دانش‌آموزان و اولیای آنان تا ۲۲ خرداد سال جاری فرصت دارند با ورود به سامانه نسبت به ثبت سفارش و خرید کتب درسی اقدام کنند.

سکینه طیبی افزود: زمان شروع ثبت‌نام کتاب‌های درسی ۲۲ فروردین ماه سال جاری بود و از این تاریخ دانش‌آموزان و اولیای آنان می‌توانند با مراجعه به سامانه سفارش کتاب درسی به آدرس (WWW.IRTEXTBOOK.IR) و یا(WWW.IRTXTBOOK.COM) نسبت به ثبت‌نام و خرید کتاب درسی به صورت گروهی یا انفرادی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف تحصیلی مشغول ادامه تحصیل هستند گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیون جلد کتاب تحویل دانش‌آموزان استان شود.

معاون پژوهش و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: دریافت هرگونه وجه به جز وجوه کتاب‌های درسی و بیمه هنگام ثبت‌نام از سوی مدیران مدارس ممنوع است.

با ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در موج چهارم، آموزش در تمامی مدارس خراسان جنوبی از ۲۱ فروردین امسال غیرحضوری شد.