#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 فرماندار نهبندان مجموع اعتبارات این شهرستان در سال جاری را ۶۳۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سهم شهرستان نهبندان از اعتبارات استانی ۸.۷ درصد است.

، ابوالفضل ایروانی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهبندان گفت: برای توسعه شهرستان هر اقدامی را انجام می‌دهیم اما منابع دولتی ما بسیار ناچیز است و با حداقل‌ها برنامه‌ریزی جزیی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با اعتبارات ناچیز نهبندان، انتظارات مردم برآورده نمی‌شود افزود: اولویت‌های کاری و سیاست‌های در سطح کلان برای ما مهم است لذا در حال حاضر اولویت ما آبرسانی به روستاها و راه‌های شهرستان است.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: دغدغه‌های اجتماعی و مردمی در نظام برنامه‌ریزی شهرستان باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: از دستگاه‌های اجرایی شهرستان تقاضا داریم که منابع در اختیار استان را در راستای توسعه بیشتر منطقه پیگیری کنند و احداث پست ۴۰۰ کیلوولت از ضروریات توسعه نهبندان بوده که در محقق شدن است.

ایروانی با اشاره به دومین سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک افزود: چهار طرح اولویتی و زیرساختی در نهبندان داریم که باید در این سفر پیگیری شود.

وی گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل اعتبارات استانی برای نهبندان، ۱۰۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون است، همچنین اعتبارات حمایت از احداث و توسعه پایگاه‌های مقاومت بسیج موضوع ماده (۷۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سه میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: اعتبارات اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاها موضوع بند (ب) ماده (۲۶) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم ۱۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اعتبارات درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی گفت: اعتبارت دوسوم سه درصد نفت درآمد حاصل از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای شهرستان نهبندان ۸۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال است.

ایروانی اعتبارات دوسوم دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای شهرستان نهبندان را ۸۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان و اعتبارات حمایت از احداث و توسعه پایگاه و حوزه‌های مقاومت بسیج در این بخش را ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور افزود: در این بخش اعتبارات طرح‌های مجاز مرتبط با بخش‌های مندرج در قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای نهنبدان ۳۴۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تعیین شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است