#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با برگشت وضعیت کرونا در شهرستان‌های خوسف و درمیان به حالت زرد، دانش‌آموزان این ۲ شهرستان به صورت گروه‌بندی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه با تشکر از مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه دانش‌آموزان و معلمان در کاهش روند گسترش ویروس کرونا اظهار داشت: این حالت شکننده بوده و در صورت غفلت دوباره شاهد یکه‌تازی این ویروس منحوس خواهیم بود.

وی افزود: مدیران مدارس در شهرستان‌های خوسف و درمیان موظف به ضد عفونی کردن محیط آموزشگاه طبق دستورالعمل‌های ارسالی قبل، حین و بعد از خروج دانش‌آموزان از مدرسه هستند و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها طبق روال قبل و به صورت گروه‌بندی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اطلاعیه ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز در شهرستان‌های خوسف و درمیان به صورت صد درصد حضوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند افزود: آموزش در ۱۰ شهرستان و منطقه دیگر استان به صورت غیرحضوری تداوم می‌یابد.

واقعی درباره نحوه حضور کادر اداری در شهرستان‌های زرد گفت: کادر اداری ۲ شهرستان خوسف و درمیان با حضور دوسوم کارکنان، جوابگوی مراجعه کنندگان خواهند بود.

وی تاکید کرد: در شهرستان‌های نارنجی نیز باید با ۵۰ درصد کادر اداری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی گفت: حضور کادر اداری، اجرایی و آموزشی مدارس در مناطق زرد و نارنجی  برای پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان و اولیای آنان به ویژه دانش‌آموزان محروم از گوشی هوشمند الزامی است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی به سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، سربیشه و زیرکوه به رنگ نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های درمیان و خوسف به رنگ زرد (متوسط خطر) هستند.

این در حالی است که قبل از اجرای محدودیت‌هایی کرونایی هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشتند.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد. براساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش با وجود بازگشایی مدارس اما حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و می‌توانند آموزش را با روش‌های غیرحضوری دنبال کنند.