استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز با رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری شاهد وحدت مثال‌زدنی بین شیعه و سنی در کشور هستیم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

جواد قناعت روز شنبه پس از افتتاح پروژه آسفالت جاده بین مزارع روستای فندخت شهرستان زیرکوه در جمع مردم این روستا گفت: ما در آستانه ۲۲ بهمن هستیم و نظام سلطه همان که مقام معظم رهبری از آن به عنوان مثلث استکباری آمریکای جهانخوار، انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی یاد کردند در حال توطئه‌افکنی است.

وی افزود: این مثلث استکباری نقشه‌های فراوانی کشیده‌ تا نظام اسلامی ما که مبتنی بر آموزه‌های ناب محمدی است را سرنگون کند یا حداقل تغییر مسیر داده شود که تاکنون نتوانستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی کشورهای اسلامی را جزو کشورهای جهان سوم می‌دانست و منابع آنها را به یغما و استعمار می‌برد، آمریکا و انگلیس در کشور ما نیز تاخت و تاز داشتند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه و پیامبرگونه امامین انقلاب شاهد این هستیم که مسلمان‌های جهان اسلام با محوریت ملت بزرگ ایران متحد می‌شوند و جلوی نفوذ و سلطه اسرائیل، انگلیس و آمریکا را می‌گیرند.

قناعت تاکید کرد: باید حواسمان جمع باشد که آمریکا و اتاق فکر استکبار جهانی بیکار ننشسته‌اند و به دنبال یارگیری بین شیعه و سنی هستند، متاسفانه برخی از افراطی‌های شیعه و اهل تسنن نیز در جبهه‌ای که آمریکا و اسرائل برای آنان تعریف کرده در ظاهر علیه آمریکا اما در باطن علیه ایران اسلامی فعالیت، مبارزه و تقابل دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران در ۴۴ سال گذشته فراز و نشیب‌های سختی را پشت سر گذاشته است گفت: استکبار جهانی از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم اقتصادی، جنگ فرهنگی، تجزیه‌طلبی و ایجاد گروهک‌های تروریستی را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی و اعمال کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اخیرا هم اغتشاشات را در کشور ما دنبال کردند که این موضوع را هم پشت سر گذاشتیم و تا زمانی که ملت ایران، شیعه و سنی با هم وحدت و همدلی داشته، پشتیبان ولایت فقیه، پایبند به آرمان‌های نظام و انقلاب و تمامیت اراضی کشور باشند، دشمنان هر توطئه‌ای که علیه ما راه‌اندازی کنند راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به وحدت و همدلی بین قوای سه‌گانه گفت: بدانید زمانی که همدلی و وحدت بین مسوولان ایجاد شود و آنان همدل و همراه تنها هدفشان توسعه ایران و رفع مشکلات مردم است، دشمنان همیشه شیطنت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

قناعت افزود: امیدواریم با حضور همدل، باشکوه و انقلابی مردم ایران اسلامی به‌خصوص مردم خراسان جنوبی در ۲۲ بهمن‌ امسال حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنیم چرا که این حضور باشکوه و حماسی مظهر اقتدار نظام است.

وی در ادامه موافقت خود را با درخواست امام جمعه اهل سنت زیرکوه و اختصاص یک میلیارد تومان برای احداث و تجهیز ایستگاه آتش نشانی در منطقه فندخت و حومه اعلام کرد.

امام جمعه اهل سنت زیرکوه هم در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات دولت سیزدهم، حضور استاندار در جمع مردم و سفر به مناطق مختلف را قابل تقدیر خواند.

مولوی حسینی با تشریح موقعیت منطقه و ارائه گزارشی از وضعیت موجود، تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه احداث ایستگاه آتش نشانی را به عنوان مطالبه اصلی مردم عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی در چهارمین روز دهه فجر برای افتتاح طرح‌های عمرانی شاخص زیرکوه به این شهرستان سفر کرد و با حضور وی عملیات اجرایی گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان به نمایندگی از ۶۰ پروژه گازرسانی شهرستان زیرکوه آغاز شد.

افتتاح کارخانه کنسانتره آهن با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و پروژه آسفالت جاده بین مزارع روستای فندخت از دیگر برنامه‌های این سفر استاندار بود.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و زیرکوه در مجاورت کشور افغانستان تا مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور