#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خراسان جنوبی در شرایط مرزی و خشکسالی که قرار دارد نباید به سبب کمبودها از سوی خودی‌ها آسیب ببیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی”  در دیدار سید “محمد موسوی میرزایی” سرپرست و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در مورد نقل و انتقال نیروی انسانی که کمبودهایی ایجاد شده، مربوط به عوارض و لوازمی است که باید درخصوص آن راهکار پیدا کنید و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی گفت: جامعه پزشکان چند وظیفه یا جایگاه مهم دارند که یکی از آنها علم بوده و سهم عظیمی از علم بشری برعهده شما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: علم پزشکان همراه با آیات است به این معنا که اگر شخص اهلیت داشته باشد، عرفان نصیب او می‌شود هم در شناخت اعضا و انواع مسائل پیچیده بدن انسان و از آن سو در نوع دارو که همه اینها نشانه دارد.

وی افزود: بخش دیگر مسئولیت اجرایی در مدیریت این نیاز جامعه که اجتناب‌ ناپذیر است و همانطور که اشاره کردید مریض ناچار است برای معالجه به پزشک مراجعه کند یا به تعبیری پناه ببرد لذا نیاز مهمی از جامعه مربوط به بهداشت و سلامت است که مدیریت درست یا نادرست آن لوازمی دارد و در مدیریت جامعه جایگاه مهمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اخلاق پزشکی را بسیار مهم خواند و گفت: وقتی فرد بیمار به پزشک مراجعه می‌کند، بین زندگی و مرگ قرار دارد و از سویی ممکن است در شرایط اقتصادی سخت باشد یا از نظر شخصیتی نوع برخورد با او بسیار مهم است.

وی بیان کرد: گاهی شرایط زندگی افراد به گونه‌ای است که بیماری برایش نگرانی نبوده اما بدتر از بیماری هزینه‌ای است که روی دست فرد گذاشته می‌شود لذا اخلاق پزشکی امر مهمی بوده که در همه دوران‌ها مطرح است، بیمار فردی ضعیف بوده و تحمل آن برای پزشک یک مجاهدت است.

امام جمعه بیرجند افزود: حلم و برخورد صحیح که بخشی از علاج بیماری‌ها به‌ویژه در بیماری‌های روانی به امید دادن بستگی دارد و به طور قطع در پزشکی مکتبی همه اینها رعایت می‌شود.

وی گفت: در رعایت مسائل اقتصادی بارها مسؤولان رده بالا به عنوان یک ایده گفته‌اند به جایی برسیم که مریض دردش فقط بیماریش باشد و تحمیل‌ مسائل مالی در شرایط سخت اقتصادی از دوش او برداشته شود اما گاهی فرد بیماری خود را به سبب این مشکل فراموش می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به جایگاه شخصیتی و کمالات برخی پزشکان در رسیدن به قرب الهی اشاره کرد و افزود: پزشکان گاهی به مناطق روستایی و محروم اعزام می‌شوند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نحوه برخوردها می‌تواند تأثیر بسزایی در درمان بیماران داشته باشد گفت: کار علمی کردن به تبع تمامی لوازم خود را می‌طلبد و کار اجرایی کردن همه لوازم آن به همراه بوده و این شیوه عرفانی و عشق الهی که یک نیازمند در بخش تندرستی به آن نیاز داشته، از آن مسائل جدا است و اگر دیگر مسائل قانون و شیوه دارد ولی این امری انتخابی بوده که شخص انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری داریم ولی شدنی است و عزم و اراده می‌خواهد.

وی گفت: تمدن اسلامی همان است که عالی‌ترین لذت‌هایش آن بوده که انسان از خود بگذرد و به دیگری خدمت کند؛ اعتمادی که در دولت حضرت مهدی (عج) خواهد بود به‌گونه‌ای که سر چهارراه اموالی در دسترس نیازمندان است اما کسی آنها را نمی‌برد چون اعتماد وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: حرص، بیماری‌های روانی مانند احتکار و انواع بخل‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که همه چیز وجود دارد و همه احساس تنگدستی می‌کنند چون آن تمدن، یک تمدن وحشی است.

وی افزود: درآمد سرانه کشورها در رفع مشکلات مطرح بوده ولی تا عدالت در جامعه وجود نداشته باشد در علاج مشکلات نقشی ندارد و علاج وقتی است که اعتماد با وجود عدالت باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: بشر امروز نیاز به این تمدن داشته و شرط این است که هر فردی در جایگاه خود در این راستا کار کند؛ کار برای تمدنی که نوع بشر را به اعتماد برساند نیز نوعی جهاد است.

امام جمعه بیرجند: خراسان جنوبی نباید به سبب کمبودها آسیب ببیند