#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: دستکش بیشترین میزان کشفیات اقلام بهداشتی در استان را از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به خود اختصاص داده است.

محمدحسین اشرفی افزود: از شروع اجرای طرح ویژه نظارت بر عرضه اقلام بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا (۵ اسفند ۹۸) تاکنون در استان خراسان جنوبی، ۲۶ پرونده تخلف شامل اختفا، احتکار و گرانفروشی تشکیل و برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی گفت: از مجموع این پرونده‌ها تاکنون به ۱۲ پرونده رسیدگی  و برای آنها رای صادر شده است.

وی با بیان اینکه متهمان ۲ پرونده تبرئه و ۱۰ مورد نیز محکوم شدند ادامه داد: متخلفان این پرونده‌ها به پرداخت ۸۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند علاوه بر این، تمامی اقلام کشف شده برای توزیع بین مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده پنج پرونده در دادسرا رسیدگی می‌شود و مابقی نیز در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی از جمله داروخانه‌ها و واحدهای توزیع‌کننده اقلام بهداشتی کماکان در استان ادامه دارد.

اشرفی به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند اشاره کرد و گفت: از امروز فعالیت گشت‌های مشترک نظارتی درخصوص فعالیت اصناف و سایر مراکز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بیشترین نظارت‌ها درخصوص اصنافی است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تعزیرات حکومتی بیشتر جنبه ارشادی و پیشگیرانه دارد چراکه آغاز به کار اصناف مشروط به ثبت‌نام، اخذ تعهد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.