#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مصوبات ستاد کرونا، لازم الاجراست و همه مکلف به رعایت آن هستیم.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که صبح امروز و بعد از ستاد ملی کرونا برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیرو صحبت های رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا و با توجه به شیوع ویروس هندی که سرعت انتشار بسیار بیشتری به نسبت ویروس انگلیسی دارد، رفت و آمد به سایر کشورها باید با حساسیت هر چه بیشتر صورت گیرد، لذا در همین زمینه ممنوعیت پروازها و ترددهای زمینی و آبی در رابطه با هند مصوب شد.
?وی به دستور ویژه رئیس جمهور به استانداران شرق کشور اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور، استانداران شرق برای کنترل رفت و آمدها مسئولیت ویژه دارند، در همین راستا فرمانده مرزبانی استان باید با هماهنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با همراهی دستگاه های مرتبط، سناریوی عملیاتی برای کنترل مرزهای استان تعریف نماید و فرمانداران شهرستان های مرزی نیز گزارش جلسات روزانه ستاد کرونا را به ستاد استانی ارائه کنند.
?استاندار به محدودیت های اعمال شده در راستای مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و متذکر شد: محدودیت های کرونایی ممکن است در حوزه تولید و کسب و کار مشکلاتی به همراه داشته باشد، اما ما مسئولیت داریم از آثار مخرب این ویروس جلوگیری کنیم.
?ملانوری با اشاره به این که فعالیت اصناف، تابع شرایط رنگ بندی است، تأکید کرد: در همین زمینه ضمن تشکر از همراهی های اصناف و بازاریان، طی جلسه ای ویژه با هماهنگی معاون امور اقتصادی استانداری، همه مسایل بررسی می شود.
? وی با اشاره به پروتکل شکنی های صورت گرفته در جاده سلامت، تصریح نمود: با توجه به پروتکل شکنی هایی که در جاده های سلامت سطح استان صورت می گیرد، معاون امور عمرانی باید با هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها با نصب بنر، هشدارهای لازم را در این زمینه ارائه نمایند.
?به گفته وی؛ لازم است به مرور نسبت به محدود کردن حضور مردم و بستن کامل مسیرهای ورودی جاده های سلامت اقدام شود .
?استاندار ، مصوبات ستاد کرونا را لازم الاجرا خواند و گفت: این تصمیمات چون در راستای حفظ سلامت مردم اتخاذ می گردند، حکم قانون را دارند و همه مکلف به اجرای آن ها هستیم.

ملانوری افزود:در همین زمینه مسئولیت مشکلاتی که در واحدهای تابعه دستگاه ها رخ می دهد به عهده مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران است.
?وی تأکید کرد: برای موفقیت بهتر می بایست همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد،فرمانداران،ائمه جمعه ، مسئولین امنیتی و اطلاعاتی ، سازمان های مردم نهاد در فضایی هم افزا در راستای تحقق مصوبات و کنترل شرایط همکاری نمایند .
?استاندار به تصمیمات ستاد ملی در خصوص شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم شب های قدر( شنبه،دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده)، باید در بازه زمانی حداکثر دو ساعت، در فضای باز ، به میزان ۲۵ درصد گنجایش فضا و با رعایت فاصله ۴ مترمربع برگزار شود.
?به گفته وی؛ در این شب ها ممنوعیت تردد نداریم.
?ملانوری تصریح کرد: مسئولیت رصد مصوبات ستاد ملی و استانی بر عهده دفتر بازرسی استانداری است، لذا باید موضوع دورکاری ها و حضور کارکنان در محل کار به صورت یک سوم، دوسوم و تحقق سایر مصوبات ستاد، توسط این دفتر رصد شود.
?شایان ذکر است: رؤسای کمیته های ذبل ستاد نیز در ابتدای جلسه، طی گزارش های جامعی از وضعیت عملکرد و اقدامات خود، طی یک هفته گذشته گفتند.