امروز حدود ۸۰هزار دانش آموز استان با حضور در مدارس گام در راه کسب علم و دانش می‌گذارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:امروز همزمان با سراسر کشور، حدود ۸۰ هزار دانش آموز از مدارس روستایی و عشایری و هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارو دانش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در مدارس حاضر شده و شروع سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.

واقعی با بیان اینکه ازامروز سوم مهر، ۵۰هزار دانش آموز در ۱۴۷۵مدرسه روستایی و عشایری  استان پا در رکاب علم آموزی می گذارند و فعالیت آموزشی خود را  آغاز خواهند کرد افزود: همچنین ۱۳هزار و ۴۱۱دانش آموز نیز در ۱۲۳هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار ودانش، کلاسهای دروس عملی و  کارگاهی خود را به صورت حضوری برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  بقیه دانش آموزان استان آموزش خود را از شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران فرا خواهند گرفت، گفت: آموزش این دانش آموزان به صورت تدریجی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت ترکیبی ( حضوری و مجازی) در آبان شروع خواهد شد.

واقعی از تحصیل بیش از ۲۰هزار دانش آموز کلاس اولی نیز در مدارس استان خبرداد و  افزود: زنگ بازگشایی مدارس امروز همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۸صبح با حضور استاندار به صورت نمادین در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) بیرجند نواخته  خواهد شد.

تاکنون بیش از ۱۶۹هزار دانش آموز خراسان جنوبی در سامانه سیدای وزارت آموزش و پرورش (سامانه یکپارچه سازی دانش آموزی)  ثبت نام کرده اند.