سوگواره بصیرت عاشورایی ماه محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۱۷ بقعه متبرکه و شاخص خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 مراسم عزاداری شب اول محرم الحرام ۱۴۴۲ در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) شهر بیرجند برگزار شد.

قشرهای مختلف مردم پنجشنبه شب با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در این مراسم شرکت کردند و ‌ژتون اطعام نذری از محل موقوفه امیراسماعیل و محمدابراهیم بین عزاداران حسینی توزیع شد.

این مراسم با مشارکت صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی ضبط و از سیمای استان با عنوان ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» با همکاری ۱۳ روحانی تبلیغی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور اظهار داشت: این مبلغان در ماه محرم به تولید محتوای حسینی و مذهبی در فضای مجازی می‌پردازند و توزیع و نصب پرچم عزاداری را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه مناطق سفید و کم‌خطر استان برپا می‌شود افزود: برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان نیز ۱۲ محرم در بقاع متبرکه مناطق سفید استان را در دستور کار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا نیز در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۰ روز اول ماه محرم سخنران ویژه برای حضور در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند دعوت شده است و عزاداری در این مکان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ماه محرم به دنبال این هستیم تا اطعام عزاداران را به صورت بیرون‌بر انجام دهیم و توزیع غذای گرم را در دستور کار خود داشته باشیم.