استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

 جواد قناعت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر کدام از این معاونان رئیس جمهور و وزرا به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند و با حضور آنان روند اجرای طرح‌های مختلف همچنین مشکلات و مطالبات مردم بررسی می‌شود.

وی گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، نفت و نیرو در اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت حضور دارند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی و حجت‌الاسلام محمدحاجی ابوالقاسم دولابی اعضای شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه روحانیت، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

وی گفت: در این سفر تعدادی از پروژه‌های زیرساختی استان با حضور رئیس جمهور و هیات همراه به بهره‌برداری می‌رسد.

قناعت با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین اهداف و محورهای سفر رئیس جمهور است افزود: آیت‌الله رئیسی در این سفر پیگیر مصوبات سفر قبلی خواهد بود و بازدید میدانی رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و وزرا از طرح‌ها و پروژه‌های سطح استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان گفت: از عموم مردم و هم‌استانی‌ها می‌خواهیم در برنامه دیدار مردمی رئیس جمهور که ساعت ۹:۳۰ فردا – پنجشنبه – در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار می‌شود، حضوری پرشور داشته باشند.

رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر است و سه طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.