?رئیس جمهور گفت: به جوانان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس می‌گویم که امروز دولت آمادگی دارد در خدمت شما و صاحب نظران دانشگاهی باشد و مسائل را دنبال می‌کند.
آیت الله رئیسی با بیان این مطلب در جمع مردم شهرستان طبس در آستانه مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) خاطرنشان کرد: افتخارم این است که با مردم و عزیزان این منطقه آشنایی داشته و نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را دارم، مسائل این که اولویت‌داراست، ان شاء الله در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد.
?وی با اشاره به این که این سفر و سفرهای دیگر که در واقع بدون تشریفات معمول انجام می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که وقت مردم کمتر گرفته شود و بتوانیم اصل کار را دنبال کنیم.
?به گفته وی؛ حضور ما و دوستانمان بدون تشریفات در استان‌ها برای این است که از نزدیک با مسائل آشنا شویم، اولویت‌ها را مشخص کرده و برای رفع مشکلات با اولویت دست به اقدام و عمل شویم، آنچه برنامه دولت است حضور در استان‌ها و احصاء مشکلات اولویت‌دار می باشد.
?رئیس جمهور اظهار داشت: با این حجم بالای نیروی انسانی کارآمد در استان خراسان جنوبی ، خودشان می‌توانند مظهر خیلی از خلاقیت‌ها و ابتکارات باشند و گره‌ها را بگشایند.
?آیت الله رئیسی افزود: خداوند متعال به ما توفیقی دهد که بتوانیم با اخلاص در خدمت مردم باشیم تا گره‌ها از زندگی مردم به لطف پرورگار گشوده شود.
?وی خطاب به مدیران و دست اندرکاران حاضر در جمع تأکید کرد: هر فعل و اقدام‌ شما در جهت گره‌گشایی از کار و زندگی مردم، به افزایش اعتماد به کارآمدی نظام و نظام اداری کشور تبدیل می‌شود و این پشتوانه بسیار ارزشمندی است.
?رئیس جمهور با تأکید بر اینکه فعال شدن ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد ، افزود: وزیر صمت در این سفر حضور دارند تا بررسی‌های مقدماتی را انجام داده و برخی کارها را دنبال ‌کنند.

?آیت الله رئیسی با بیان اینکه وضعیت شهرستان طبس به گونه‌ای است که محصول چهار فصل دارد اضافه کرد: در این شهرستان خرما و محصولات سردسیری به عمل می‌آید که یک ویژگی و مزیت به شمار می رود.
?وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از پهناورترین استان‌های کشور به لحاظ سرزمینی است، گفت: شهرستان طبس به لحاظ گردشگری، ظرفیت مطلوبی دارد که می‌تواند فعال شده باعث اشتغال و رونق شود.
?به گفته وی؛ وزیر راه و شهرسازی که از قبل وضعیت راه‌های خراسان جنوبی را بررسی نموده، بهسازی راه‌های شهرستان طبس را در دستور کار دارد.
?رئیس جمهور ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی دارد که فعال شدن آن به رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور و منطقه کمک می‌کند.
?آیت الله رئیسی بیان کرد: من در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و زلزله طبس در دوره جوانی به شهر طبس سفر داشته‌ام و چند شب در این منطقه ماندیم.
?وی گفت: در جریان خدمات‌رسانی به مردم شریف شهرستان طبس، شهید صدوقی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز حضور داشتند که ما با جمعی از طلبه‌ها برای کمک به مردم زلزله‌زده آمدیم.
?به گفته وی؛ به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی هم در این منطقه و در خراسان جنوبی انجام شده و هیچ شهر، بخش و روستایی شرایط قبل را ندارد و این از برکت تلاش جهادگران و مجاهدانی بوده که برای توسعه و آبادانی کار کرده‌اند.
?رئیس جمهور اظهار داشت: با همه تلاش‌ها، برخی مشکلات وجود دارد که البته مردم نشان داده اند می‌توانند کمبودها و مشکلات را به فرصت‌ها تبدیل کنند.
?آیت الله رئیسی بیان کرد: به لطف خدا، ائمه اطهار (ع)، اخلاص مردم و خانواده معظم شهدا گشایش ‌هایی ایجاد می‌شود، ما شاهدیم که خداوند متعال عنایتش را شامل حال ما کند و مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.
?وی گفت: آن چه ضرورت دارد، اول شناخت مشکل و مسئله‌شناسی، دوم شناخت راهکارهای برون رفت از مشکلات و حل مسئله، سوم تعیین اولویت‌ها و چهارم عزم و اراده جدی برای کار میدانی و اقدام و عمل است که همه اینها به اعتماد عمومی، مشارکت عمومی و در یک کلمه افزایش سرمایه اجتماعی در کشور تبدیل می‌شود.