پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

علی سلاجقه با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ضمن دیدار با کارکنان این مجموعه، پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت (دوربین و پهپاد) را افتتاح کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه گفت: پروژه هوشمندسازی و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان شامل پهپاد و دوربین است که با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

اسدالله حاتمی افزود: علاوه بر این فاز اول شبکه ارتباطی دیجیتال مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان و تجهیزات بررسی و تشخیص بیماری‌ها و امداد و نجات حیات وحش نیز با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از استان‌های پیش‌رو در هوشمندسازی حفاظت مناطق تحت مدیریت است، عنوان کرد: از سامانه‌هایی که رونمایی شده می‌توانیم برای سرشماری حیات وحش هم استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هوشمندسازی و پوشش تصویری آنلاین مناطق حفاظت شده استان، گام اصولی برای افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و به نوعی جبران‌کننده کمبود نیروی محیط‌بان و موثر در پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد این استان شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

سلاجقه سپس با حضور در منزل شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای تازه شناسایی شده در بیرجند، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از مناطق حفاظت شده و دیدار با محیط بانان همچنین بازدید از کارخانه کویر تایر به عنوان اولین تولیدکننده تایر سبز و شرکت تایرسازی دانش‌بنیان در کشور از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور