سرهنگ”علی محمد پور “رئیس پلیس فضای مجازی و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی:

در عصر امروز درج آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این رو افراد زیادی از طریق درج این نوع آگهی ها کسب و کار می کنند اما متاسفانه افرادی هم هستند که از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری، استفاده می کنند.

با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم شاهد افزایش آگهی های تبلیغاتی بسیاری از آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری در فضای مجازی هستیم که در این بین افراد کلاهبردار از این فرصت سوء استفاده کرده و با آگهی های فریبنده و اغواگر  از جمله “تور ارزان قیمت”،”مسافرت با هزینه های پایین”،”مسافرت همراه با مجوز اقامت، کار و تحصیل” و…. از متقاضیان کلاهبرداری و پس از دریافت مبالغ هنگفتی، ناپدید می شوند.

از این رو خدمت تمامی مسافرین عزیزی که قصد سفر را دارند توصیه می کنیم :
*گول همچین پیام ها و تبلیغات فریبنده را در فضای مجازی نخورده و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت نام در این آژانس ها نکنند  و پیش از اقدام برای مبادله وجه درخواستی آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری، نسبت به مجاز بودن آنها و داشتن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطمینان حاصل کنند.

*متقاضیان سفر، از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک(E-namad) معتبر استفاده کنند.

در پایان ازکاربران عزیز ابن فضا تقاضا داریم هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله