استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، از بازارچه عرضه محصولات تولیدی روستای خراشاد بازدید کرد.

برنامه‌های یازدهمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی صبح امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور، با حضور در گلزار شهدای خراشاد بیرجند آغاز شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی و حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جریان حضور در روستای خراشاد از بازارچه صنایع دستی این دهکده جهانی بازدید کرد.

این بازارچه در قالب ۱۵ غرفه، اغلب روزهای جمعه برای عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی اهالی فعال است. مسافران و گردشگران زیادی برای خرید محصولات عرضه شده در این بازارچه به خراشاد سفر می کنند.

بخش عمده‌ای از محصولات عرضه شده در این بازارچه، تولیدات کارگاه های توبافی فعال در این روستا است. مطالبه مردم روستای خراشاد، تأمین منابع مالی برای مسقف کردن این بازارچه و زمین لازم به منظور احداث جمعه بازار است.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از بازارچه صنایع دستی خراشاد

همچنین قناعت در جریان حضور در خراشاد، از امکانات و پتانسیل‌های این روستا بازدید کرد. حضور در کارگاه‌های توبافی و آشنایی با نحوه فعالیت بانوان روستا در این کارگاه‌ها از دیگر برنامه‌های استاندار در این بازدید بود.

توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد پارکی مجهز به آلاچیق‌های مناسب برای استقرار و رفع خستگی گردشگران و مسافران از جمله نیازمندی‌های روستاست که در این بازدید مطرح شد و قول مساعد استاندار برای تأمین اعتبار مورد نیاز را به همراه داشت.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور