مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از مجموعه اقدامات این اداره کل در جهت حمایت و بزرگداشت مفاخر استان سخن گفت.

 ناصر نبی زاده به چاپ کتاب جستاری در احوال و آثار مفاخر فرهنگی استان اشاره کرد و ادامه داد: اداره کل فرهنگ  ارشاد اسلامی استان با در نظر داشتن جایگاه مفاخر در تکوین شخصیت  و هویت ملی و دینی و در راستای تحقق اهداف وزارت متبوع، کتاب جستاری در احوال و آثار مفاخر خراسان جنوبی را چاپ کرده است.

وی با بیان این که کتاب حاضر با رویکرد تخصصی و با در نظر داشتن چارچوبی نظری و دقیق بر بنیان تعریف عملیاتی واژه مفاخر تدوین شده است، اضافه کرد: براساس این مبانی نظری و رویکرد تخصصی، پژوهش پیش رو صرفاً به مفاخر انسانی اختصاص نداشته بلکه در یک گستره ی وسیع تر ، آثار ارزشمند استانی را نیز در برمی گیرد.
ناصر نبی زاده به برگزاری شب فرهنگی خراسان جنوبی در اردیبهشت ۹۸در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و تجلیل از دکتر یاحقی و دکتر محمود رفیعی و رونمایی کتب این اساتید اشاره کرد و گفت: سخنرانی چهره های مطرح کشوری و برگزاری جلسات تخصصی از دیگر برنامه های روز فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در نمایشگاه کتاب تهران بود.

وی از برپایی نمایشگاه عکس از مفاخر و مشاهیر استان در نمایشگاه کتاب تهران اردیبهشت ماه ۹۸، سخن گفت و ادامه داد: ایجاد غرفه  مفاخر  در نمایشگاه بین المللی کتاب استان که از  ۳ لغایت ۸ آذرماه ۹۸  در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار شده بود، از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به تجلیل از پروفسور کامیابی مسک در جشنواره تئاتر استان و نامگذاری پلاتو جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام ایشان در آبانماه ۹۸ نیز اشاره کرد و یادآور شد: همچنین از استاد مهدی اسماعیلی مود در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تجلیل و نگارخانه جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذرماه ۹۸ به نام ایشان نامگذاری شد.

نبی زاده با بیان این که ساخت و نصب تندیس استاد غلامحسین یوسفی ناقوس با توجه به جایگاه وی بعنوان یکی از شعرای بزرگ آیینی استان نیز انجام گرفته است، عنوان کرد: از دکتر محمود رفیعی نیز تجلیل و  از دو عنوان کتاب کورش نامه و اسناد محرمانه کنسولگری انگلستان در سیستان و قاینات  رونمایی شده است.

به گفته وی ، در راستای حمایت از مفاخر استان، از دکتر محمد مهدی ناصح نیز تجلیل و از کتاب واژه نامه گویشی فرهنگ عامه چهکندوک رونمایی شد.

نبی زاده همچنین به برگزاری شب فرهنگی شهرستان های فردوس ، قائن و خوسف و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان این شهرها همچون آقای هادی دانش مقدم  شاعر و نویسنده و استاد ذوالفقار بیتانه درحوزه موسیقی از شهرستان فردوس، آقای نجیب الله رجبی نویسنده قائنی و تجلیل و رونمایی از کتاب استاد ناقوس از خوسف اشاره کرد.