رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی مطلوب نیست، گفت: استاندار از محل سفر رئیس جمهور به دنبال اعتباراتی در این حوزه هستند.

حجت‌الاسلام محمد جواد اکبری مطلق،  در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچکس نباید معلم شود مگر اینکه از مسیر دانشگاه فرهنگیان بگذرد

وی با بیان اینکه ورودی دانشگاه فرهنگیان در کل کشور برای مهر سال ۱۴۰۲ به ۲۵ هزار نفر خواهد رسید، افزود: از این میزان سهمیه خراسان جنوبی برای مهر سال جاری ۸۰۰ نفر خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تلاش داریم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بهترین خدمات بهره مند شوند، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه با با فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰۰ نفر از دانشجویان  در طرح قرآنی بشری شرکت کردند که استعدادهای قرآنی دانشجویان ما در این طرح به خوبی شناسایی شد.

اکبری مطلق با تأکید بر اینکه از این تعداد ۴۰۰ دانشجو در آزمون مربوطه شرکت کرده و ۵۰ نفر نیز به واسطه توانمندی‌های قرآنی به عنوان سرگروه انتخاب شدند، ادامه داد: همچنین دختران دانشجومعلم طرح دختران حاج قاسم را پیگیری کرده و برای ترویج الگوی عفاف و حجاب اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان در اردوهای جهادی- تربیتی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: دانشجویان استان به صورت خودجوش شهدای دانشجومعلم خراسان جنوبی را شناسایی و برای برگزاری یادواره آنان برنامه‌ریزی کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از اعزام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با پنج اتوبوس به اردوی راهیان نور و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی متعدد به عنوان دیگر برنامه‌ها یاد کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور