معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز اگر مانند دوران دفاع مقدس مسئولیت‌ها را به جوانان بدهیم، موفقیت‌های بسیاری را کسب خواهیم کرد.

سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی که همزمان با سراسر کشور در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد افزود: اغلب فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان است و اگر مانند دوران دفاع مقدس به آنها مسئولیت دهیم مطمئن باشیم که تحول‌گرا خواهد بود.

وی گفت: امروز نه تنها با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس از مرزها و کشور خود دفاع می‌کنیم بلکه این فرهنگ در کشورهای اسلامی نیز گسترش یافته و الگو قرار گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که هیچ ابرقدرتی جرات ندارد کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی و مرزهای ما داشته باشد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب شده محور مقاومت از نظام جمهوری اسلامی الگو بگیرد گفت: نفس‌های پیشکسوتان دفاع مقدس برای نظام برکت و حضورشان که در هر شرایطی پشتیبان نظام هستند، قوت قلب است.

طالبی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی با نثار خون خود در محور مقاومت، مکتبی ایجاد کرد و در همه عرصه‌ها الگویی برای ما شد.

وی گفت: در شرایط سخت جنگ تحمیلی آموختیم که چگونه خود را برای دفاع از کشور آماده کنیم و تجهزات نظامی مورد نیاز را بسازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از نصرت الهی به عنوان رمز پیروزی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس نام برد و افزود: سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی با مدد الهی و نفس مسیحایی امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن که منافع خود را در خطر می‌دید، سعی داشت هر طوری شده در ایران بماند اما امام راحل و ملت ایران با مقاومت و ایثارگری‌های خود دست رد به سینه آنها زدند.

طالبی بیان داشت: دشمن در دهه ۶۰ برای ایجاد جنگ‌های سخت و طاقت‌فرسا برنامه‌ریزی کرد و با راه انداختن جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، ترور و جنگ تحمیلی درصدد برآمد تا نظام اسلامی ایران را ساقط کند که با شکست مواجه شد.

وی افزود: ملت ایران با اتکا به خدا و ائمه اطهار (ع) و با رهبری پیامبر گونه امام راحل همه توطئه‌های دشمن را خنثی و در دوران دفاع مقدس به برکات ارزشمندی دست پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: نصرت الهی، آرمان‌خواهی، هدایت‌های عارفانه امام خمینی (ره)، فرماندهی جوانان و حضور روحانیون از جملع خصوصیات هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: در جنگ نابرابر علیه ایران ۸۵ کشور و استکبار جهانی به صدام کمک کردند اما با نصرت الهی دفاع مقدس شکل گرفت که نمونه آن گرفتن فاو بود و با همه موانع، دنیا را متحیر کرد.

طالبی با تاکید بر اینکه باید رزمندگان دفاع مقدس را الگو قرار دهیم افزود: تحریم‌های دشمن با همه خباثت‌های دشمن ولی با ایستادگی و مقاومت مردم شکسته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس فرهنگ‌سازی است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان از خون خود گذشتند تا آیین و مرامی را برای حفظ نظام اسلامی بنیان نهند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس با سرمایه‌های معنوی و جوانان خداباور، خودباور و ولایت‌باور به نتیجه رسید گفت: ایمان، شجاعت، دین‌گرایی، از خودگذشتگی، بصیرت و غرور ملی از جمله این سرمایه‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: امروز باید جوانان را کمک کنیم که در این دوران غبارآلود که دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی تلاش می‌کند، هوشیارانه عمل کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید مراقبت کنیم که جوانان ما بصیرت لازم را به دست آورند و باید مانند رزمندگان دفاع مقدس با وحدت و یکپارچگی بهانه را از دست دشمن بگیریم.

فلاحی از ایثارگران و رزمندگان خواست آنچه در سینه خود دارند به نسل جوان منتقل کنند تا مدیون امام و شهدا نباشند.

وی تصریح کرد: باید ولایتمداری را به معنای واقعی کلمه داشته باشیم و جوانان را به عنوان سرمایه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مد نظر قرار دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: حوادثی که گاهی برای نظام اتفاق می‌افتد و این روزها شاهد آن هستیم و در استان ما هم شب گذشته رخ داد، نشانه بی‌بصیرتی است.

وی افزود: افرادی که به این اتفاقات دامن می‌زنند بصیرت لازم و آن غرور ملی که رزمندگان دفاع مقدس برای حفظ نظام در مقابل هجمه‌ها دشمن داشتند را ندارند.

فلاحی با اشاره به اینکه بصیرت چراغ راه ما است گفت: وحدت، یکپارچگی و ولایتمداری را رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس رعایت کردند و در دورانی با کمترین امکانات، نگذاشتند فرمان ولایت روی زمین بماند.

وی با اشاره به تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در سراسر کشور که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در آستانه هفته دفاع مقدس انجام شد گفت: از سال ۱۳۹۹ به مدت پنج سال، ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس استان مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.

آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در آستانه ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی  در بیرجند برگزار شد و ۴۲ پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند.

همچنین در این آیین ۱۰ کتاب و آثار هنری و ادبی مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور