#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: تغییر رنگ شهرها و کاهش شهرهای با وضعیت آبی نگرانی‌هایی را در سطح کشور و استان درخصوص عادی‌انگاری و مقابله با کرونا بوجود آورده است.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در پنجاه و هفتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: برآوردها نیز نشان از مقداری کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه این کاهش، افزایش بیماری و تعداد بستری‌ها است گفت: طبق آخرین اعلام، شهرستان قاینات همچنان در وضعیت نارنجی است، پنج شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان استان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این رنگ‌بندی حاکی از شرایطی است که اگر دقت لازم و رعایت کافی را نداشته باشیم، روزهای سختی را پیش‌رو خواهیم داشت و شاید منجر به اخذ تصمیمات سخت‌تری در استان و کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر از این شرایط و رسیدن به بستر آرام، منوط به تداوم رعایت‌ها است افزود: در این راستا ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در تمامی شهرستان‌های استان برقرار است.

نبی‌زاده گفت: در سطح کشور نیز تعداد شهرهای آبی طی هفته‌های گذشته از ۳۰۰ شهر به ۱۶۸ شهر کاهش یافته است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت نشود، شاهد افزایش شهرها با وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه آغاز واکسیناسیون نباید زمینه رفتارهای غلط و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه ایجاد کند تصریح کرد: تا زمانی که واکسن بتواند ایمنی جمعی ایجاد کند، فاصله زیادی داریم لذا رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی‌ها بسیار مهم و اساسی است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا از تشدید نظارت‌ها بر ادارات و اصناف گفت و افزود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بستری برای اطلاع‌رسانی در پایگاه‌های خبری همچنین در محیط‌های ادارات باشند.