#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۳ هزار فقره تصادف در محورهای درون شهری و برون شهری استان روی داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۰، تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز اظهار داشت: متاسفانه ۲۵۰ نفر در این تصادفات فوت کردند و چهار هزار و ۸۰۰ نفر مجروح شدند که تعداد فوتی‌ها ۱۶ درصد و تعداد مجروحان حوادث ترافیکی استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی در معابر درون شهری و ۳۰ درصد در معابر برون شهری استان رخ داده اما ۹۰ درصد فوتی‌ها در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱۶ هزار اعمال قانون خودروهای متخلف و توقیف پنج هزار و ۱۰۰ خودرو نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۷ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

سردار فرشید گفت: در این مدت ۱۲۰ باند مواد مخدر در استان متلاشی شد و ۹ هزار نفر دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان را داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته دستگیری قاچاقچیان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انواع سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است افزود: با تلاش شبانه‌روزی و هوشمندی ماموران پلیس ۷۵ درصد سرقت‌ها در این استان کشف شده است.

وی عنوان کرد: ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است و از ابتدای امسال سه هزار و ۸۰۰ سارق در استان دستگیر شدند که نسبت به سال قبل دستگیری سارقان رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار فرشید با اشاره به اینکه برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی با جدیت دنبال می‌شود گفت: از ابتدای امسال بیش از ۵۷۷ میلیارد ریال ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه سه هزار و ۲۰۰ متهم دستگیر و هزار دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در مجموع امسال ۲۸ هزار نفر در زمینه جرایم مختلف در خراسان جنوبی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در حوزه خدماتی ۱۷ ‌هزار  و ۸۰۰ فقره گواهینامه صادر، ۲ هزار و ۸۰۰ مورد تعویض و برای هزار نفر هم گواهینامه المثنی صادر شده است.

سردار فرشید گفت: از ابتدای سال جاری ۳۴۱ هزار تماس فوریتی با سامانه ۱۱۰ داشتیم که ۳۶ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۳۹ درصد نیاز به ارشاد و راهنمایی داشته است.

وی بیان کرد: با سامانه ۱۹۷ نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار تماس برقرار شده که ۳۰ درصد تقدیر از پلیس، ۶ درصد پیشنهاد، ۱۶ درصد انتقاد و ۴۸ درصد منجر به راهنمایی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از وجود ۲۰ واحد مددکاری و مرکز مشاوره در کلانتری‌های این استان خبر داد و گفت: این واحدها به‌صورت تخصصی تلاش می‌کنند پرونده‌ها به صلح و سازش برسد و در این راستا از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده به واحدهای مددکاری تحویل که ۸۶ درصد منجر به مصالحه شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه خدمات وظیفه عمومی نیز هزار و ۷۰۰ پرونده معافیت تشکیل، چهار هزار و ۷۰۰ نفر به خدمت سربازی اعزام‌ شده و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ مشمول غایب را احضار کردیم که احضار مشمولان غایب رشد ۷۲ درصدی دارد.

سردار فرشید به افزایش ۱۲ درصدی جرایم سایبری از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۲ درصد جرایم کلاهبرداری رایانه‌ای، ۱۸ درصد برداشت اینترنتی غیرمجاز و ۱۰ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوه است.

وی گفت: در سال جاری جرایم مالی فضای مجازی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود افزود: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ عدد انواع مواد محترقه را ماموران پلیس کشف کردند که امیدواریم چهارشنبه‌سوری تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نشود.

وی تصریح کرد: افرادی که نظم و امنیت شهر را به هم بزنند بازداشت ‌می‌شوند و خودروهای ارتکاب جرم برابر قوانین تا آخر تعطیلات نوروزی توقیف خواهد بود.

سردار فرشید گفت: والدین مراقبت فرزندان خود باشند و بر اعمال و رفتار آنان نظارت داشته باشند تا در روزهای پایان سال و آستانه سال نو شاهد حوادث تلخ نباشیم.