َ#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پاسخ به پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی از توسعه سرمایه‌گذاری این هلدینگ اقتصادی در استان خبر داد.

 “جواد قناعت” در دیدار با “ابراهیم بازیان” مدیرعامل شستا در تهران ضمن تبریک این انتصاب با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسانی جنوبی به چالش‌ها و موانع پیش‌رو در این استان پرداخت و گفت: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری و شتاب بخشیدن به اقدامات و برنامه‌های سرمایه‌گذاران، هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال رفع موانع هستیم.

وی ذخایر معدنی خراسان جنوبی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری شستا در خراسان جنوبی، روند بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها شتاب گرفته و ترغیب شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر برای حضور و سرمایه‌گذاری را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق شعار سال به عنوان یک چراغ راه در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد خاطرنشان کرد: در راستای دانش‌بنیان شدن صنعت در خراسان جنوبی اقدامات ویژه‌ای در دستور کار است.

وی خام‌فروشی را از مهمترین معضلات در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی از مهمترین برنامه‌های سال جاری است.

مدیرعامل شستا نیز با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات این شرکت سرمایه‌گذاری زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سیاست کلان شستا در حوزه سرمایه‌گذاری، با محوریت مناطق کم‌برخوردار برای ایجاد توسعه و اشتغال پایدار است.

ابراهیم بازیان افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها ضمن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش تبعات سیاسی و اجتماعی در منطقه شده و در نتیجه امنیت ایجاد می‌کند.

وی گفت: شستا با حضور در ۲ شرکت سیمان قاین و معدن زغالسنگ طبس در خراسان جنوبی، تلاش می‌کند با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، روند توسعه استان را سرعت ببخشد.

این دیدار با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همراه بود.