?استاندار خراسان جنوبی گفت: از مهمترین حقوق رسانه ها، مطالبه گری و شفاف سازی است و تمام سعی ما طی این مدت، بر این بوده که علاوه بر رسانه ها، روحیه مطالبه گری را در مردم نیز بالا ببریم.
معتمدیان با بیان این مطلب در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، خاطرنشان کرد: قطعاً مدیران دستگاه های اجرایی نیز موظفند در این زمینه همراهی کنند و پاسخگوی مطالبات رسانه ها و مردم باشند.
?وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و همکاری های مجموعه فعالان رسانه ای به ویژه اعضای خانه مطبوعات در ۲۱ ماه حضورش در استان، تصریح نمود: طی این مدت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه رسانه ای استان اتفاقات خوبی رخ داده و نقش رسانه ها در تبیین و انعکاس خدمات و اقدامات دولت، کاملاً برجسته و بی بدیل بوده است.
?معتمدیان با اشاره به اولین جلسه خود با سردبیران و صاحبان امتیاز نشریات گفت: در آن نشست موضوع تدوین منشور اخلاقی رسانه پیشنهاد شد تا فعالیت های رسانه ای در این چارچوب به فعالیت خود ادامه دهند.
?وی افزود: نکته ای که جای تقدیر دارد فعالیت آزادانه و نقادانه مطبوعات است که ضمن این که به انعکاس اقدامات دولت می پردازند، از نقد عملکردها هم غافل نمی شوند اما این که برخی گروه های رسانه ای با مطالبه سازی های نا به حق در زمین دشمن بازی می کنند و ناآگاهانه با ایجاد فضای غبارآلود به اشاعه یأس و ناامیدی در جامعه دامن می زنند، قابل قبول نیست و اجازه نمی دهیم چنین فعالیت هایی ادامه پیدا کنند.
?استاندار متذکر شد: تجربه ۴۱ ساله انقلاب نشان داده که دشمن نتوانسته است تاکنون از هیچ حربه ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کند به همین دلیل آن چه به نظر آنها در شرایط فعلی می تواند کارساز باشد، فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است، بنابراین در این موقعیت، دروغ گفتن و ندیده گرفتن خدمات و زیرسؤال بردن مشروعیت و مقبولیت دولت و تخریب ارکان نظام اصلاً درست نیست.

?معتمدیان با تأکید بر این که در هیچ برهه ای از زمان به این اندازه سختی بر کشور تحمیل نشده، گفت: با وجود تحریم های ظالمانه، پایین آمدن قیمت نفت، بروز حوادث و بلایای طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله و گردوغبار، با بهره گیری از راهبری های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی دولت و با همدلی و همراهی مسئولان، شرایط به گونه ای مدیریت می شود که حتی در همین بحث شیوع بیماری کرونا از خیلی از کشورهای مدعی شرایط بهتری داریم.
وی ادامه داد: در شرایط موجود، بهترین کار، ایجاد امید در مردم است و مردم باید امید داشته باشند که این شرایط سخت به پایان می رسد و آینده ای روشن را پیش رو داریم.
?استاندار با بیان این که همه تلاش ما بر ایجاد امیدواری است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، جزو استان های موفقی هستیم که مردم اعتماد کرده اند و به فرآیندهای توسعه ای استان امید دارند.
?معتمدیان تصریح نمود: این اتفاق، با تلاش همه دستگاه ها و فعالان رسانه ای استان که با عشق و علاقه به توسعه استان به میدان آمده اند، حاصل شد .
?وی ادامه داد: اولویت ما در یک سال باقیمانده در وهله اول ایجاد فضای صمیمی همراه با آرامش است تا به ادامه اقدامات خود در استان بپردازیم و و وظایفی که به عهده گرفته ایم را در بحث تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه عمرانی، اتمام طرح های اشتغالزا در حوزه اقتصادی و به ثمر رساندن برنامه در ریل گذاری هایی که برای توسعه استان داشته ایم، به خوبی دنبال کنیم.
?به گفته وی؛ عمده طرح هایی که در زمینه اشتغالزایی در استان اجرایی شده، هیچ کدام طرح ملی نبوده بلکه منحصر بفرد است و بر اساس مطالبات استان و شناسایی ظرفیت های موجود تعیین شده و چون به عبارتی طرح های بومی مطرح گشته اند، مورد اقبال مردم واقع شده است.
?استاندار با اشاره به این که در حال حاضر برخی از پروژه ها تمام شده، تعدادی از آنها در نیمه راهند و برای بعضی از طرح ها هم ریل گذاری هایی صورت گرفته که به امید خدا پیش می بریم، گفت: آثار و برکات طرح هایی که دولت در این مدت در استان انجام داده، کاملاً مشخص است و در بحث رضایتمندی اجتماعی در روستاها، بخش ها و شهرها پیامدهای خوبی به همراه داشته است.

?معتمدیان در تشریح اقدامات دولت در استان از پروژه هایی همچون راه آهن، آبخیزداری، سیستمهای های نوین آبیاری ، مسکن شهری و روستایی نام برد که هر کدام از آنها منابع بیشماری را در اسرعاستان تزریق کرده است.

?وی گفت: اعتبارات تملک درایی استان در سال ۹۷ به میزان ۸۵ میلیارد تومان بوده و ما تنها در بخش مسکن روستایی ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات به استان آورده ایم که ۱۰ برابر کل اعتبارات تملک دارایی استان است و مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان آن بلاعوض می باشد.
?به گفته وی؛ تنها در بحث مسکن شهری و روستایی مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است .
?استاندار با اشاره به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتباری که در حوزه آبخیزداری وارد استان شده، خاطرنشان کرد: این اعتبارات در نوع خود در کشور و در استان بی سابقه است.
?معتمدیان با تأکید بر این که قدر مدیران توانمند استان را باید دانست، متذکر شد: زمانی استانخراسان جنوبی، مصداقی از نداشته ها بود اما الان با سیاست گذاری هایی که شده و به همت رسانه ها به جهت گزارش های منحصر بفردی که در سطح ملی منتشر می شود، قطب های اقتصادی بزرگ کشور به سرمایه گذاری بزرگ در استان رغبت پیدا کرده اند.
?وی ادامه داد: سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شستا و موارد مشابه آن به واسطه همین اتفاق رقم خورده لذا باید تلاش کنیم اقدامات نظام دیده شود و امیدواری و رضایتمندی در مردم افزایش یابد.
?استاندار اظهار داشت: در حال حاضر از دغدغه های بنده این است که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مردم را از طریق توانمند سازی آنها و عملیاتی کردن طرح های سرمایه گذاری ارتقاء دهیم.
?معتمدیان تأکید کرد: ما نقادی های منصفانه را می پذیریم و تمام تلاش مان هم بر این است که در راستای توسعه خراسان جنوبی با قدرت کارها را پیش ببریم.