امام جمعه موقت بیرجند گفت: برای انقلاب فرهنگی باید حوزه، دانشگاه و نخبگان وسط میدان باشند تا با تبیین معارف ناب قرآن و اهل بیت (ع) بساط آسیب‌ها در جامعه برچیده شود.

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: فرهنگی که بر ذهن غالب شده از سبک‌های غربی برگرفته شده پس حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و محافل علمی باید معارف ناب قرآن و اهل بیت (ع) را در جامعه تبیین و پیاده کنند تا آسیب‌ها جمع شود.

وی یادآور شد: مسوولان ضروری است اتاق‌های فکری تشکیل دهند تا با کمک اندیشمندان و افرادی که اطلاعات لازم و منابع علمی دارند بتوانند مشکلات را حل کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: فرهنگ کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد زیرا یکی از ناملایمات در جامعه نارسایی‌ها و اشکالات فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه عرصه هنر یکی از جاهایی است که شدیدا نیازمند بازسازی انقلابی است افزود: انتظار می‌رود جوانان مومن و متعهد به صحنه بیایند و محصولات مطابق دین تولید کنند.

حجت الاسلام مشرفی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان به‌ویژه در ۲ سال اخیر اظهار داشت: کادر درمان علاوه بر اینکه خستگی کار دارند از نظر روحی هم وقتی وضعیت بیمار را می بینند شکنجه روحی می‌شوند ولی به خاطر خدا تحمل می‌کنند.

وی با گرامیداشت روز پرستار به روشنگری حضرت زینب (س) که تکمیل کنند قیام امام حسین(ع) بود اشاره کرد و افزود: پیروزی بر صحنه کربلا با خطبه‌های غرا و علی‌گونه حضرت زینب(س) رقم خورد.

وی یادآور شد: درسی که امروز مادران شهدا از حضرت زینب(س) الگو گرفتند صبر است زیرا زمانی که انتظار دارند که خانواده شهید بد بیراه بگویند یا ابراز نارضایتی کنند اما خانواده شهید خدا را شکر می‌کند و می گوید اگر چند فرزند داشته باشم در راه خدا و انقلاب می‌دهم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۱۹ آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) گفت: دشمن درصد نفوذ در دانشگاه و به فساد کشیدن آن است اما یکی از وظایف شورای عالی انقلاب حفاظت از دانشگاه‌ها است.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر گفت: هر زمانی که نام حقوق بشر به گوش می‌رسد ناخودگاه ددمنشی شیطان بزرگ تداعی می‌شود، آمریکایی که هیچ وقت این ملت را راها نکرد.

وی افزود: آمریکا چه زمانی که از برجام بیرون رفت و چه زمانی که دوباره برای مذاکرات طرح و نقشه می‌دهد به دنبال توافق موقت و زمان خریدن است تا به شرطی‌سازی اقتصاد دامن بزند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: آمریکا دنبال این است که مجدد بازرسی‌های شدید آژانس را دنبال کنند اما از تیم مذاکره‌ کننده درخواست می‌شود بر اساس مصالح نظام و سیاست‌های کلان مصوبه سال گذشته مجلس را که قانون اقدام راهبردی نام دارد به درستی اجرا کنند.

وی تاکید کرد: ملت به هیچ عنوان از حق طبیعی، شرعی و قانونی خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به  ۲۱ آذر روز جهانی کودک و تلویزیون عنوان کرد: یکی از طراحی‌های اتاق فکر غربی این است که نقش‌های مخرب جنسی را در قالب بازی‌های یارانه و انیمشین یا حیوانات پیاده کند.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها آثار منفی برای کودکان دارد لذا با توجه به تولیدات صدا و سیما امید است که فرزندان معصوم از شر آثار و محصولات وارداتی غربی نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اهمیت کار پژوهشی نیز گفت: اگر می‌خواهیم کار پژوهش اثرگذار در زندگی دنیوی و اخوی مردم باشد علم را به صحنه میدانی زندگی باید کشید.