استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، آمادگی کامل به منظور برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس و دانشگاه‌های استان وجود دارد.

 ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید پس از ۲ سال آموزش مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا هستیم لذا از ماه‌ها قبل و طی جلسات متعدد با مدیرکل آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و نیازمندی‌ها بررسی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات لازم، برای برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری در مدارس و دانشگاه‌های استان هیچ مشکلی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مورد آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نیز جلسات متعددی برای رفع مشکلاتی همچون خوابگاه‌ها برگزار شد که با هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها و به‌کارگیری ظرفیت‌های خوابگاهی استان، فضای خوابگاهی مورد نیاز دانشجویان تامین شد.

وی اظهار داشت: افزایش آمار دانشجویان ورودی برخی دانشگاه‌های خراسان جنوبی، مشکلاتی را به جهت تامین خوابگاه به وجود آورد و با تدابیری که اندیشیده شد، نیاز خوابگاهی این دانشگاه‌ها از طریق برخی جابه‌جایی‌ها و استفاده از ظرفیت‌ سایر دانشگاه‌ها مرتفع شده است.

قناعت در ادامه با اشاره به وجود ۱۲۵ مدرسه بدون حصار که در حاشیه جاده‌های استان قرار دارند تصریح کرد: این مدارس باید با احتساب اولویت در چهار گروه تقسیم‌بندی شوند و در ارتباط با تامین اعتبار در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پشتیبانی از طرح “توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور” در راستای استقرار عدالت آموزشی از دیگر دستور کارهای این نشست بود که استاندار خراسان جنوبی در این باره گفت: گزارش جامع از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اجرای هرچه بهتر این طرح احصا و در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری‌های لازم را برای اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با استفاده از اعتبارات ملی انجام دهد و از منابع مالی وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بهره گرفته شود.

قناعت در ارتباط با هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شهرداری بیرجند در این مورد چاره‌اندیشی کنند و شهرداری یک مینی بوس مخصوص ایاب و ذهاب جامعه هدف را در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهد.

افزایش میزان هزینه ترمیم دروس متوسطه از دیگر مصوبات این شورا بود که با افزایش آن تا مبلغ ۱۰۰ هزار تومان موافقت شد.

حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور