نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نوع کار اسلامی و انقلابی با بقیه کارها تفاوت دارد و سرمایه‌گذاری برای خدمت به جامعه اساس این نوع کار است.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای بسیج کارگری، سرگروه‌های جهادی و مسوولان رزمایش حیدریون با تاکید بر اینکه حقیقت اسلام، عمل است افزود: مقام ایمان، علم، عرفان و سیر و سلوک معنوی و زیرساخت‌های حقیقیت دین جزو ضروریات اولیه هر انسان به معنای صحیح است اما نتیجه‌اش باید عمل به آن باشد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که فرمودند «اسلام همان تسلیم است، تسلیم همان یقین و یقین همان تصدیق است، تصدیق همان اقرار و اقرار همان ادا و ادا همان عمل است» گفت: مسلمان وقتی است که تسلیم در برابر فرمان خدا و دستورات پیغمبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) و نه نفسش باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بدون ایمان و یقین، تسلیم حاصل نمی‌شود و در واقع «تسلیم» از لوازم «یقین» است همچنین اگر اقرار از دل برخیزد آمادگی را برای انجام وظایف و ادای مسئولیت‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: کسی که عزم خود را بر ادای مسئولیت‌ها جزم می‌کند بلافاصله وارد صحنه عمل می‌شود بنابراین دین به معنای صحیح آن عمل است و اگر به این نسخه عمل کرد نتایج‌اش به دست می‌آید والا با اسم مسلمانی چیزی به دست انسان نمی‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: جامعه وقتی مدینه فاضله خواهد شد که ثبات قدم در عمل به حکم خدا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نماز و روزه نماد عبادت هستند اما همه عبادت نیستند افزود: انسان نباید یک لحظه هم خارج از عبودیت خداوند باشد بنابراین اگر به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم عین عبادت است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال، عبادت است گفت: کسی که پایبند به حکم خداوند نیست بنده خدا نیست یعنی کار می‌کند اما خیانت و کم‌فروشی در کار هم دارد و دروغ می‌گوید بنابراین نوع کار اسلامی و انقلابی با نوع همه کارها فرق می‌کند چون ایمان دارد و فرد این کار را به عنوان وظیفه‌اش انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: نوع کار انقلابی و اسلامی ممتاز است یعنی فرد براساس حرص نیامده سرمایه‌گذاری کند که به فلان درآمدهای مغشوش برسد بلکه برای خدمت به جامعه سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین دیگر دلیل ندارد کم‌کاری و در حق کارگرش کوتاهی کند؛ هرجا خلاف این را دیدید، بدانید که آن کار مشکل دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کار مساله اصلی است یعنی اسلام قابل باور وقتی است که اسلام در عمل پیاده شود، آرزو تا به عمل نینجامد مثل میوه نارس می‌ماند.

رزمایش حیدریون تولید امروز با حضور کارگران و صاحبان مشاغل و کارخانه‌های استان در گلزار شهدای بیرجند و ادای احترام به شهیدان آغاز شد.

این رزمایش در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور کارگران بسیجی در سراسر کشور برگزار می‌شود و کمک‌های مؤمنانه، شیفت‌های ایثار، تعمیرات دستگاه‌ها، مرمت ساختمان‌های فرسوده و کمک به حل مسائل مراکز کار و تولید از برنامه‌های رزمایش جهادگران فاطمی – حیدریون است.