نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: استکبار جهانی محو شدنی است و فتنه‌هایی که به وجود می‌آید، آزمایش‌های الهی است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی المهدی (عج) بیرجند افزود: کسانی که به انقلاب خیانت، سوء‌استفاده، دزدی، کم‌فروشی، تخلف، کار حرام یا ترور می‌کنند با دشمنان می‌سازند و خود را انقلابی و مسلمان می‌دانند، یک فتنه پیش می‌آید و از قطار انقلاب پیاده می‌شوند.

وی با بیان اینکه عید واقعی ظهور امام زمان (عج) است گفت: امیدواریم با بصیرت بیشتر و احساس مسئولیت در این مسیر گام برداریم زیرا ظهور امام زمان یک مساله اقدامی بوده و امام زمان منتظر ماست، ایشان زمانی ظاهر می‌شود که افراد دنباله خواسته‌های به حق و نه دنبال منافع خودشان باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر وقت ما آماده شویم، امام زمان (عج) از قبل آماده است لذا شما که این همه تلاش می‌کنید و در انواع برنامه خیر موفق هستند امیدواریم شایستگی این را داشته باشید که ظهور آن حضرت را درک کنید و زمینه آن را نیز فراهم کنید.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، این روز را رویت دست قدرت پروردگار و سیلی خوردن استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: همه چیز در حال تغییر است و از بین می‌رود مگر آنچه برای خدا باشد که تقوای الهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای مساله عید که در طول تاریخ در جوامع مختلف بوده است ادامه داد: در مکتب اسلام عید یک مساله اصولی است و از نظر لغوی هم عید به معنای بازگشت به خوشبختی‌ها است.

وی گفت: عید را یک موضوع تولیدی و نه لفظی است لذا عید سعید شما محصول طاعات و عبادات، همه اقدامات خیر و معنوی شما در ماه‌های گذشته است.

امام جمعه بیرجند افزود: اقدامات مردم ایران در استکبارستیزی و حمایت از مظلومان در دهه‌های اخیر شامل کتاب‌ها مطلب است در عین حال بسیاری از فضایل نیز به فراموشی سپرده شده است.

وی بیان کرد: همه پیشرفت‌هایی شما در مقابل ستمگران، به دست آوردن قدرت، در مقابل متکبرین و مستکبرین حرف حق را زدن و از حق خود دفاع کردن و مبارزه با ظالمان جهاد در راه خداوند است همانگونه که در ماه مبارک رمضان نفس کشیدن‌های شما هم عبادت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه مردم ما باید ماهیت دینی و انقلابی خود را بیش از گذشته بشناسند گفت: دشمنان بر فضایل، کمالات و هویت انقلابی و اسلامی ما سم‌پاشی انجام می‌دهند که مقام معظم رهبری در این خصوص بر تبیین دستاوردهای مختلف تاکید دارند.

وی عنوان کرد: شما وقتی موفق خواهید بود که به طور جامع دست بیگانه را از همه روزنه‌ها و آسیب‌ها قطع کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شما در این ۴۰ سال گذشته، ۲۵۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردید و اینها علت دارد و علت‌های آن هم به درون خود شما بر می‌گردد.

وی افزود: یعنی کسانی که از دشمن تبعیت می‌کنند، دشمنی که در اینها نفوذ می‌کند، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی آنها نفوذ و انواع انحراف و اختلال را ایجاد می‌کند به خاطر ایجاد شبهات است که حقوق نظام، انقلاب و جامعه را زیر پا می‌گذاریم و مدیریت جامعه را به نااهل می‌سپاریم که نتیجه‌اش این فتنه‌ها، آشوب‌ها و شبهه‌پراکنی‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همه همت جامعه اسلامی باید این باشد که در تولید عید به گونه‌ای عمل کند که هر روزش عید باشد یعنی اگر ظلم، خیانت، مال‌پرستی، دزدی، خیانت، تن‌فروشی، ترک فعل، تقلب و انواع جرم‌های مختلف نباشد ما به مقصد رسیدیم.

وی اضافه کرد: اگر به مقصد نرسیدیم باز هم آسیب خواهیم داشت و این آسیب‌ها به دست خودمان به وجود می‌آیند پس عید یک موضوع تولیدی است و شما با صورت ایمانی که دارید باید فضایل را در جامعه گسترش دهید تا در جامعه شما دشمن‌پرست، دیوانه‌پرست و مال‌پرست نباشد و تنها توحید و خداپرستی حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تنها زاد و توشه انسان را برای سرای آخرت تقوا ذکر کرد و گفت: باید منتظر عیدی در آینده باشیم و آن هم عیدی است که کام مظلومین عالم شیرین خواهد شد.

وی افزود: ۷۵ تا قریب ۸۰ سال در کنار همه تعدی‌هایی که استعمارگران، اشغالگران و مستکبرین جهانی داشتند، قلب جهان اسلام و فلسطین مظلوم تحت سلطه صهیونیست‌ها قرار دارد و آنچه توانستند، انجام دادند اما این ظلم‌ها تا کی؟ این عید باید به دست شما انجام شود که شدنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تشریح کرد: روزی اسرائیل به عنوان ارتش سوم و چهارم جهان و در ۶ روز چند کشور عربی را شکست داد اما امروز به حال احتضار افتاده و این کار شماست، اوضاع آمریکا از آن بدتر شده و فرانسه و انگلیس هم وضعیت بدتری از آمریکا دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه ایران با حمایت استکبار جهانی از صدام گفت: همه فتنه‌ها در حال اتمام است که نقش آن به همت ما در حال رقم خوردن است، بحث تغییر در سطح بین‌الملل و جامعه جهانی است و این کار جز از جایگاه انقلاب اسلامی از هیچ منشاء دیگری بر نمی‌آید.

امام جمعه بیرجند به اقدامات شاخص دولت سیزدهم با وجود مشکلات به ارث رسیده از قبل اشاره کرد و افزود: به حق کارهای عظیمی صورت گرفته که بعدها هم آثار آن مشخص خواهد شد.

وی گفت: بیش از همه این دولت انقلابی اتحاد میان مسلمین و ارتباط با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده و شما امروز می‌بینید که آن وعده امام علی (ع) بعد از این تفرقه‌ها درخصوص وحدت کشورهای عربی با هدایت و پشتیبانی ایران تحقق پیدا می‌کند و به مساله انقلاب اسلامی ایران در این روایت اشاره شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در ۲۵ سال آینده رژیم صهیونیستی نخواهد بود افزود: اسرائیل در حال احتضار است و رژیم صهیونیستی هم ناامید شده لذا امید کمک از کشورهای استکباری ندارد و اینکه فرانسه با خفت تسلیم چین می‌شود به معنای تغییر در جهان است.

نماز عید سعید فطر امروز با حضور باشکوه مردم مومن در بیش از ۲۶ نقطه استان خراسان جنوبی به امامت ائمه جمعه برگزار شد.

نماز عید فطر در مرکز استان به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و با حضور شماری زیادی از مردم و مسوولان در مصلی المهدی (عج) اقامه شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور