نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انتخابات ۱۴۰۰ همه معادلات را تغییر داد و بهترین زمان برای توسعه اندیشه بسیجی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای بسیج اساتید استان که به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید برگزار شد، افزود: اساتید بسیجی باید به مجموعه علم و ایمان تکیه کنند و باید این اندیشه را توسعه داد که خوشبختانه زمینه چه در جهان و چه در ایران فراهم است.

وی گفت: باید فرصت را غنیمت شمرد و اگر بنشینیم و این فرصت از دست برود، فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، بزرگداشت یاد شهید دکتر مصطفی چمران و تقدیر از حماسه‌آفرینی مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: به طور یقین دوباره دست قدرت و مدد الهی در این انتخابات دیده شد، به طوری که همه بیگانگان و بیگانه‌پرستان که این شرایط را در این هشت سال ایجاد کرده بودند، به صورت هماهنگ، ایجاد یاس و نامیدی می‌کردند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی گفت: اما مردم بصیر ایران، کاملا دوست را از دشمن تشخیص دادند و حماسه آفریدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنجایی که توامان علم و ایمان همراه باشد خیلی ارزشمند است و شهید دکتر مصطفی چمران منحصر در شخص نیست، اولیای خدا چهره‌هایشان پنهان است و سنبل تمام اساتید حزب‌اللهی و بسیجی شهید چمران است که می‌توان او را به عنوان استاد و دانشمند قابل قبول و انگشت‌نما و در عین حال سراسر ایمان معرفی کرد.

وی گفت: درست این است که علم و ایمان با هم باشد و اگر ایمان باشد و علم نباشد، هر یک جدای از دیگری مشکل ایجاد می‌کند؛ فردی که دین داشته اما علمی نداشته باشد وارد خرافات می‌شود و بالعکس، دانشمندی که علم دارد ولی ایمان ندارد، دزدی است بی‌بدیل، دنیا را ویران می‌کند و مشکلاتی که امروز در دنیا وجود دارد از بی‌سوادی نیست بلکه از بی‌ایمانی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه سرنوشت‌ساز برای کل جامعه است گفت: دانشجویان جوان خیلی زود خودسازی می‌کنند و نباید این جوانان را رها کرد تا دیگران بر آنها مسلط شوند.

وی اظهار داشت: به نقل از بردار شهید چمران، مادرخانم شهید چمران یک آدم خودساخته بود و با مال شخصی یک یتیم‌خانه احداث کرده و با وجود اینکه روی ویلچر بود اما خودش این یتیم‌خانه را مدیریت می‌کرد، ایشان به دکتر چمران می‌گفت من شما را در اوج کمال و معرفت می‌بینم اما در صخره‌ها و کوه‌ها در حالی که با دختر من زندگی نمی‌کنید، همان چه که بعدها پیش آمد.

وی گفت: بعد انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در پی جنگ هشت ساله به نیرو نیاز داشت و شهید چمران همه چیز را رها کرد و به کوه‌ها و صخره‌ها در ایران و لبنان آمد چرا که اسلام نیاز دارد و این مهم است؛ حل فرمول‌های علمی، نیاز و ضرورت زندگی بشر است اما هنر این است که در کنار آن علم، پشت پرده را ببیند، راه را از چاه تمیز بدهد والا علمی که شهرها را ویران و مردم را آواره کند، باعث خرابی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر بی‌سوادهای مغول می‌بودند ماه‌ها طول می‌کشید تا شهری را ویران کنند اما دانشمندان بی‌ایمان امروزی تنها با کلیک بر روی یک دکمه یک شهر را در لحظه ویران می‌کنند، آخرت و معاد را ویران می‌کنند و امروز با ویروس کرونا درگیر هستیم در حالی که ویروس خطرناکتر لیبرال دموکراسی غرب است؛ درست است که باید رعایت اصول بهداشتی را کرد اما ویروس غرب‌پرستی خطرناکتر است.

وی افزود: بسیجیان باید امروز با واکسینه کردن مردم در برابر ویروس غرب‌پرستی تلاش کنند مردم دچار ضرر نشوند، همه تجربه‌ها نشان داد آنچه می‌ماند حق است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «أَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ…» حق این طوری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اساتید بسیجی استان گفت: شما خیلی از سختی‌ها را تحمل کردید، امروز مقطع عوض شده و وظیفه شما نیز عوض شده است لذا باید خیلی تلاش کرد، برای نجات نوع انسان و ببینید در کشورهای مختلف جهان چه می‌کنند، زنان و کودکان را می‌کشند، مردم را آوره و خانه‌هایشان را تخریب می‌کنند، به کشورهای فقیر تجاوز می‌کنند و زیرساخت‌هایش را از بین می‌برند.

وی اظهار داشت: هر جا قدم شوم لیبرال دموکراسی غرب آمد، خراب کاری درست کردند که باید از این جنایات پرده‌برداری شود و باید به جهانیان گفت که اینها با جامعه بشری چه می‌کنند، همچنین سرنوشت مقدس ظلم‌ستیزی، راه حق و عدل را برای همه ایرانیان آرزو می‌کنم.